feigingen Skrevet 2. oktober 2001 Del Skrevet 2. oktober 2001 hei. For 2. gang på en mnd har jeg fått påvist salmonella. Jeg ble innlagt i 10 dager ved sir den første gangen, fordi jeg var dehydrert. Samtidig hadde jeg da en lettere tarmbetennelse. Etter to negative avføringsprøver ble jeg erklært frisk og smittefri, og ble utskrevet kort tid etter. Jeg fikk beskjed om å levere ny prøve etter to uker. Denne siste prøven skulle bare være en siste formalitet, men slo altså ut for fult, med ny oppblomstring av salmonella. For tredje gang går jeg nå på en kraftig antibiotikakur, og er etterhvert blitt lei av situasjonen... har gått på flagyl, ciproxin og tetracyklin(?)... Hvor lang tid vil det ta før denne infeksjonen er over for godt?? Matlyst, og dermed også matinntak, er minimalt. Det eneste magen tåler er loff og vann. Når kan et mer variert kosthold forsvarlig gjenopprettes? Og hvilke forholdsregler bør jeg ta med hensyn til smitte, da jeg bor og benytter bad og wc sammen med tre andre studenter? Vennlig hilsen en som er lei.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36195-salmoella-enteritt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 8. oktober 2001 Del Skrevet 8. oktober 2001 Enkelte ganger kan salmonella infeksjoner være ganske langvarige. Vanligvis er man avventende med antibiotikabehandling fordi organismen kvitter seg uten behandling. Enkelte rapporter har antydet at antibiotikabehanlingen kan forlenge bakterieutskillelsen og øke risikåen for at pasienten utvikler en kronisk bærertilstand. Det er nødvendig med skikkelig hygiene, spesielt i relasjon til mattilbereding o.l., skikkelig håndvask, og god hygiene ved og etter toalettbesøk. Salmonella bakterier er relativt hardføre og kan overleve utenfor organismen i tørket materiale ganske lenge. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36195-salmoella-enteritt/#findComment-139576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.