Gå til innhold

Hva feiler min venninne 2

Anbefalte innlegg

jeg glemte å si at hun har vært til lege anngående do-besøkene og det feiler henne ingenting fysisk, fortalte legen iallefall, de tok en del tester osv...jeg snakket med henne idag og da fortalte hun at mora hadde betalt 3500 for en behandling hos en "hypnotisør" som jeg forstod. Hun skulle hvis hypnotisere henne på noe vis slik at problemene gikk bort?? aldri hørt om det men det kan hende det hjelper? synest det hørtes merkelig ut men..Mora ville hjerne betale 3500kr for å "få bort problemet"...hun prøver å hjelpe da..på et vis..?! men noe psykolog ville hun ikke at datteren skulle til...jeg vet ikke jeg..

Takk for at jeg fikk svar så fort, setter veldig stor pris på det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36205-hva-feiler-min-venninne-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest calestia

Hmm.kanskje mora tror det kan fjerne fobiene. Det er jo ganske kjent at hypnose kan fjerne endel fobier, men jeg vet ikke helt hvor langvarig det er..

Det kan sikkert kanskje hjelpe mot flyskrekk og sånne "klare" ting, men ikke mot andre former for angst.

virker som omhun har store problemer med å innse at dattra har problemer, og at det ikke er "akseptert".. Og isåfall er det utrolig trangsynt av henne. For det er det som er med på å gjøre alt så vanskelig, ingen prater åpent om det, det er tabu, det er svakt og dumt..

Og jeg kan bli så forbanna når folk ikke ser forbi den lykkelige lille skya de tror de lever på.

Hun MÅ prate med noen, det hemmer henne jo i å leve livet hennes. Og jeg vil ikke at flere skal kaste bort livet sitt.

Hun trenger profesjonell hjelp.

Kanskje mora også??

Nils Håvard Dahl, psykiater

Din venninne har flere ulike fobier både såkalte spesifikke fobier, agorafobi og sosial fobi.

Dette er alvorlig og vil ikke forsvinne av seg selv. Det er heller ingen grunn til å tro at hypnose vil ha annet enn kortvarig og svært moderat effekt.

Hun trenger en lengre psykoterapi hos en profesjonell behandler.

Jeg tror jeg vet hva hun tenker og hva hun føler. Det du skrev, kunne du nemlig like gjerne skrevet om meg.

Jeg har panikkangst og et snev av sosial fobi.

Hvis jeg skal på besøk på et nytt sted, pleier jeg alltid late som om jeg må på do med det samme jeg kommer inn døra, bare for å vite hvor doen er liksom. Hvorfor? For å vite hvor jeg må springe, dersom jeg må kaste opp.

Jeg hater kollektivtrafikk. Hele turen sitter jeg og tenker på hva og hvordan jeg skal gjøre, dersom jeg må kaste opp. På lengre bussturer blir jeg sittende og tenke på om folk vil se på meg at noe er galt, dersom jeg går på doen (som jeg selvfølgelig sitter rett ved).

Jeg er lite sammen med folk, av samme grunn.

Jeg får vondt i magen og blir kvalm i sosiale sammenhenger. Skolen gikk nesten til helvete pga enormt fravær. Kvalmen tok overhånd.

I tillegg blir jeg også veldig nervøs når jeg er på besøk, noe som kan resultere i hyppige toalettbesøk. Halvparten av dem fordi jeg må tisse, og den siste halvparten fordi jeg blir så kvalm at jeg må ha en "pause" fra folk.

Jeg skulle gjerne skrevet mer, og forklart bedre, men hodet mitt tillater det ikke akkurat nå. Trenger søvn.

Men snakk med venninna di.

Det er IKKE et filleproblem, det er et SERIØST problem, som kan bli MYE større og MYE vanskeligere å takle, dersom hun blir gående slik lenge. Tro meg. Mine problemer begynnte i sjetteklassen. Nå er jeg tjue. Det er et helvete...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...