Gå til innhold

Søknad om permisjon uten lønn?


Gjest Lurer litt på dette

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer litt på dette

Jeg har skrevet meg opp på ferielista som skal leveres snart, men så kom jeg til å tenke på at jeg har et "barn" som sikkert flytter til utlandett til høsten og trenger hjelp med flytting. Jeg vet bare ikke om dette vil skje i august eller september enda.

Jeg kunne også tenke meg å ta noen dager for å besøke bestemor på over 90 som har kreft i hele kroppen. Jeg har ikke sett bestemor på noen år og det er usikkert hvor lenge hun vil leve med kreften, men jeg bør ikke vente for lenge. Jeg tenkte på en utvidet helg.

Er det vanlig å søke om permisjon i slike tilfeller eller må jeg ta av ferien? Jeg har jobbet på samme sted i over 10 år og har ikke dager utenom ferien tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer sikkert fra arbeidssted til arbeidssted.

Der jeg jobber er det vanlig at det ikke gis permisjon uten lønn før alle feriedagene er brukt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurer litt på dette

Det varierer sikkert fra arbeidssted til arbeidssted.

Der jeg jobber er det vanlig at det ikke gis permisjon uten lønn før alle feriedagene er brukt opp.

Men da er det ihvertfall mulig å søke noen få dagers permisjon uten lønn i noen dager utover ferien som ikke er sånn kjempegod grunn som studier osv?

Jeg er litt grønn på dette, da jeg ikke har tenkt på den muligheten før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det ihvertfall mulig å søke noen få dagers permisjon uten lønn i noen dager utover ferien som ikke er sånn kjempegod grunn som studier osv?

Jeg er litt grønn på dette, da jeg ikke har tenkt på den muligheten før.

Jada, det er mulig, men ingen rettighet, sånt sett.

Det pleier oftest å ordne seg da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurer litt på dette

Jada, det er mulig, men ingen rettighet, sånt sett.

Det pleier oftest å ordne seg da. :-)

Så bra ;-) Skjønner at det ikke er en rettighet da, men veldig godt å vite at jeg ihvertfall kan prøve. Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke minst 5 ukers ferie da? Du kunne vel spart litt. Jeg tar aldri mer enn 4 uker sammenhengende, av og til 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lurer litt på dette

Har du ikke minst 5 ukers ferie da? Du kunne vel spart litt. Jeg tar aldri mer enn 4 uker sammenhengende, av og til 3.

Joda, jeg kan det. Jeg har 22 dager igjen og har ført meg opp i 4 uker sammenhengende i juli når den yngste har skolefri. Saken er at vi egentlig har booket ferien og hadde tenkt å besøke mannen min som jobber i utlandet. Han skal ikke ha ferie i år. Jeg kan forandre på det, men jeg vet ikke når flyttinga skjer til høsten og ferielista skal leveres inn snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallet

Der jeg jobber går det som regel helt fint å få permisjon uten lønn så lenge det ikke er i en spesielt travel periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...