Britt Skrevet 2. oktober 2001 Del Skrevet 2. oktober 2001 Hei! For ca. 3 uker siden fikk jeg det jeg trodde var en kraftig forkjølelse. Jeg ble tett i nesen, ørene og brystet. I en liten uke var jeg fri for stemme og hadde sterkt nedsatt hørsel. Etterhvert ble hosten bare værre og resulterer nå i sterke smerter i brystet. Jeg har for tiden ikke feber, men føler meg trøtt og sliten. Har vært hoven i halsen hele tiden, men har ikke hatt direkte vondt. I dag var jeg hos legen for sjekke om dette virkelig bare var en vanlig forkjølelse. Legen lyttet og fant ikke noe galt, men mente derimot at hosten kunne komme fra min hovne hals. Jeg fikk Azitromax 500 mg som jeg skulle ta i tre dager og han trodde da jeg kom til å bli bedre. Likevell har jeg en svak misstanke om at det kanskje burde vært tatt en blodprøve. Selv jobber jeg i barnehagen. Vi er to barnehager vegg-i-vegg og vi har en del kontakt. I den andre barnehagen har svært mange hatt mykoplasma den siste tiden - både barn og voksne. Jeg tok opp dette med legen, men han mente at det ikke var tilfelle hos meg. Kan man fastslå dette ved bare lytting? Personalet i den andre barnehagen mente at det hadde blitt fastslått ved blodprøve hos flere av dem. Dersom jeg ikke merker bedringer etter tre dager med Azitromax, burde jeg da oppsøke lege på nytt? Er mykoplasma smittsomt og når smitter det i så tilfelle? Tenker en del på at jeg har med ganske små barn å gjøre i forbindelse med jobben. På forhånd takk for hjelpen! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36238-langvarig-hoste-mykoplasma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 4. oktober 2001 Del Skrevet 4. oktober 2001 Azitromax er vanligvis et bra middel mot mykoplasma. Hvis du er smittet av mykoplasma, har du således fått grei behandling. For en sikker vurdering av hva som er riktig for deg må du rådføre deg med legen din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36238-langvarig-hoste-mykoplasma/#findComment-138937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.