arabel Skrevet 2. oktober 2001 Del Skrevet 2. oktober 2001 Gjennom de siste 5 år har jeg hatt tiltagende smerter i rygg(3 år tilbake diagnostisert forløper til skiveutglidning?/brokk mellom skivene i ryggen- mellom 4 og 5 hvirvel). Ofte så galt at jeg ikke får sove særlig etter 05.00 om morgenen- er helt stiv da. Om morgenen må jeg ha ett varmt bad, samt bøye og tøye ryggen for å komme meg til. Føler det som om noe "knepper" på plass der bak da. Verre etter hvert, tiltagende nummen bakre del av lår, spesielt høyre. Vask og støvuging er pest. Påvist gjennom røntgen og CT. Imidlertid; kontroll CT 1 år tilbake viste ingenting galt lenger... . Smerter i kne, stivhet. Smerter under foten, fremover mot tærne. Problemer med å gå normalt på grunn av dette. Ikke synlig hoven- i alle fall ikke mye. Ved ett tilfelle meget hoven og rød i en av mine fingre. Nå to-tre år siden. Min daværende lege mente jeg sansynligvis hadde vridd den. Gikk over av seg selv etter noen dager- men det er fremdeles en gåte hva jeg hade gjort meg... Det er tatt reumatismeprøver- ingenting. Stoffskifte- ingenting. Periodevis dype urenheter? i ansiktet- hvor dette ikke er så vanlig, hals og områder uten fet hud. Utvikler seg ikke som normale "kviser", blir store, hovne og vonde kuler. Periodevis meget store smerter i lysken høyre side, utløst ofte i forb. med toalettbesøk. Ofte utbrudd av diare. Kraftid, medfølgende sterke mavesmerter. Gjerne 15-30 min etter måltid. Ofte dårlig nattesøvn. Snorker ikke- men holder pusten etter innpust; og slipper ut igjen etter relativt lang tid sammen med noen lite hyggelige pip....i følge min samboer. Er 41 år gammel, i lange perioder arbeidsliv med svært mye stress (offentlig kontor) og privatliv som har krevd mye av meg. Overvektig, 1.75 høy og rundt 115 kg. Her var det mange ting, men har tatt med alt jeg har tenkt jeg burde nevnt/har nevnt for min lege. Han er ok, men føler av og til at han ikke vet helt hvordan han skal gripe dette an, og da føler jeg at jeg ikke vil mase så mye med det. Er heller ikke noe jeg går hele dagene og grubler på, har ett positivt syn på livet, men kroppen fungerer jo dårlig- så da sier det seg selv at jeg hadde ønsket å få noen konkrete svar.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36244-muskelleddsmerterigjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 4. oktober 2001 Del Skrevet 4. oktober 2001 Jeg synes også det er vanskelig å gi deg en forklaring på plagene du sliter med, og beklager at jeg ikke kan være til hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36244-muskelleddsmerterigjen/#findComment-138916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.