Gå til innhold

Sterke/svake Sædseller

Anbefalte innlegg

Gjest Venter på å bli gravid

Hei ! Jeg har et spørsmål som jeg gjerne skulle hatt svar på ! Jeg og min mann har bestemt oss for å få barn sammen , og vi ligger sammen nesten hver eneste dag. problemet er at jeg har ennå ikke blitt gravid. Vi har holdt på i ca 4 mnd. Det jeg nå lurer på , er om hans sædseller blir svakere dersom han ikke får noen dager på seg til å " lade" opp igjen ? Han er 30 og jeg er 35 år !! Fint om noen kan svare meg på om dette betyr noe , eller om det ikke betyr noe ?? Venter spent på svar ??

- Venter på å bli gravid

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36264-sterkesvake-s%C3%A6dseller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hver dag i hele perioden er ikke optimalt for unnfangelse. Annenhver dag i tiden omkring eggløsningen (14 dager før mens) anbefales ofte for de som har litt redusert sædkvalitet.

Dere bør stresse litt mindre uansett sædcellenivået. Ha sex når dere har lyst, men hold et øye med kalenderen og øk aktiviteten litt ved eggløsning hvis dere begge vil det.

Du finner eggløsningstips på http://www.snartgravid.com/html/artikleregg.asp

Lykke til!

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

I praksis betyr det nok lite om man ligger sammen hver dag, annenhver dag eller hver tredje dag. Dere kan derfor velge den hyppigheten dere foretrekker.

Det viktigste er at dere er sammen omkring tidspunktet for forventet eggløsning - som vanligvis er cirka 14 dager før menstruasjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...