Gå til innhold

NHD

Anbefalte innlegg

Gjest Mannn_28
Skrevet

Jeg har plutselig blitt mindre paranoid, mindre tvangstanker og mindre angst.

Jeg orker ikke si så mye om hvorfor, men jeg vil ha det tilbake.

Går det an å fremprovsere dette NHD? Jeg var så paranoid at jeg var nære på å få en paranoid psykose, og nå skjønner jeg ikke hvor det har blitt av. Jeg kan gjøre ting jeg ikke har turt på lenge, og jeg tenker ikke på konsekvensene. Jeg kunne nesten ikke bry meg mindre.

Så i stedet for paranoid, så har jeg blitt mer...impulsiv uten å bry meg noe særlig om konsekvensene.

Kan du si meg hvordan jeg kan bli mer paranoid og kanskje få en paranoid psykose? Kanskje uetisk, men det er i så fall mitt valg!

ps. jeg har borderline.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det kan jeg ikke si noe om.

Gjest mannn_28
Skrevet

Nei, det kan jeg ikke si noe om.

Men kan du si om det er mulig?

Kan du ellers si noe om hva som feiler meg når jeg har det sånn? Jeg ønsker å være alvorlig psykisk syk...

Gjest Bipolar58
Skrevet

Kan du ellers si noe om hva som feiler meg når jeg har det sånn? Jeg ønsker å være alvorlig psykisk syk...

En lege skal helbrede,og har derfor ikke lov til å gjøre deg psyk,samme hvor mye du ønsker dette selv.Han kan få problemer med jobben sin om han gir deg råd om å bli verre,les sykere.

Du har en type sykdom jeg ikke kjenner til.Jeg er enten borderline eller bipolar.Men føler meg bedre med medisiner.

Lykke til med å finne ut hva slags sykdom du har.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det har nok med din borderline å gjøre. Jeg tror du har et umodent behov for å bli sett, få oppmerksomhet, omsorg og bli tatt vare på. Med sykdom føler du deg spesiell/unik og håper det gir deg mer oppmerksomhet.

Forøvrig viser jeg til tråder de siste ukene med lignende problematikk. Du vil ha nytte av å lese de svarene om igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...