Gå til innhold

Symptomene psykisk?

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret tante
Skrevet

Skrev inn på åpent om mitt tantebarn på 19 år, som har hanglet en periode.

Legen mener at det kan være psykisk og har henvist henne til psykolog.

Jeg lurer derfor på om disse symptomene er forenlig med psykiske vansker?

Feber, hovne lymfekjertler, hovne legger(glemte disse på åpent), sterke magesmerter, kvalme, oppkast og svimmelhet, nesten besvimelse pga smerter.

Gjest påsana
Skrevet

Nei dette er ikke symptomer som ville fått meg til å tenke i retning at det er noe psykisk. Men det er jo det leger gjerne gjør om de ikke finner en årsak til ting ved et par forsøk.

Gjest det ville jeg gjort.
Skrevet

Jeg skal ikke uttale meg om akkurat det, men i tilfelle ville jeg tatt en tur til psykiater, som er lege også. Ikke psykolog.

Ellers besøkt en privatpraktiserende lege.

Gjest xbellax
Skrevet

Kropp og sjel henger forunderlig og ganske så fantastisk sammen, og det er ikke uvanlig å se sterke fysiologiske symptomer ved psykisk sykdom - ta bare panikk angst: magesmerter, åndenød, hjertebank, skjelvinger, svette, kvalme/oppkast, og en generell fysisk smerte i kroppen.

Jeg ville likevel ikke slått meg til ro med at dette er psykisk før jeg hadde oppsøkt flere leger. Dessuten som jeg nevnte tidligere på åpent, det er ingenting som heter "bare" psykisk, smertene hennes er så sterke og så til de grader reelle at hun trenger hjelp hva enn årsaken er. Jeg ville aldri noensinne slått meg til ro med beskjeden du har fått, helsepersonell gjør feil hele tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...