Gå til innhold

Rett medisin?

Gjest Forvirret??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Forvirret??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Skrevet

Har problemer med å finne rett dose cipralex, bør man da vurdere om det er riktig medikament?

15 mg; ekstremt trøtt og utmattet, helt flat følelsesmessig, kløe og noen ufrivillige muskelsammentrekninger. Ønsker å sovne inn for godt fordi jeg føler meg så sliten. Stresshodepine forsvinner.

10 mg; noe mer opplagt, litt mer følelser, men uro og nedstemthet øker. Vil sovne inn fordi jeg er deprimert, ser få løsninger på hele livet generelt.Stresshodepine ca fem dager i uka.

Uansett dose føles korttidshukommelsen elendig, glemmer feks hva jeg leste på handlelisten i det jeg ser bort, selv om jeg leser samme ting flere ganger. Klarer dårlig å feks huske tre ord som benevnes.

Gjest litt vesentlig
Skrevet

Hvor lenge har du gått på dette da?

Gjest Forvirret???????????!!!!!!!!!!!!!!!!!
Skrevet

Hvor lenge har du gått på dette da?

Begynte med medisin for ca 6 mnd siden.

Gjest litt vesentlig
Skrevet

Ja, når du fortsatt ikke har lyst å leve etter et halvt år, da er det feil medisin. Da spiller det ikke så stor rolle om det er 10 eller 15 mg, siden du lider slik på begge.

Det er på tide å prøve en annen medisin. Er cipralex den eneste medisinen du har prøvd, eller?

Gjest litt vesentlig
Skrevet

Begynte med medisin for ca 6 mnd siden.

Ja, når du fortsatt ikke har lyst å leve etter et halvt år, da er det feil medisin. Da spiller det ikke så stor rolle om det er 10 eller 15 mg, siden du lider slik på begge.

Det er på tide å prøve en annen medisin. Er cipralex den eneste medisinen du har prøvd, eller?

Gjest Forvirret?????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Skrevet

Eneste jeg har forsøkt ja.

Gjest litt vesentlig
Skrevet

Eneste jeg har forsøkt ja.

Da er det på tide å prøve en ny. Og denne gangen må du sette opp timer med legen langsmed hvor dere kan vurdere virkningen, ev. bivirkninger opp mot virkningen med mer. For funker ikke dette ville jeg gått over til efexor.

Det er en ganske så grei sak å bytte fra et ssri til et annet. Du har å velge mellom cipramil, seroxat, fontex, zoloft. Selv ville jeg holdt en knapp på zoloft. Man skal ha prøvd ut to ssri før en eventuelt prøver et snri(efexor, cymbalta)

Ikke gi deg!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Sannsynligvis bor du ha et tillegg av en annen AD. Jeg anbefaler at du gaar ned til 10 mg og at du i tillegg faar 300 mg wellbutrin

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Sannsynligvis bor du ha et tillegg av en annen AD. Jeg anbefaler at du gaar ned til 10 mg og at du i tillegg faar 300 mg wellbutrin

Foer en starter behandling, maa en vaere sikker paa at diagnosen er riktig. Er den det?

Gjest Forvirret??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Skrevet

Foer en starter behandling, maa en vaere sikker paa at diagnosen er riktig. Er den det?

Takk for svar!

Har en P78, diagnose. Var klart deprimert. Ikke gjort noen somatisk us, men har ikke symptomer fra noen organsystemer bortsett fra litt leddsmerter, er i jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...