Gå til innhold

Prust


Gjest Nickløsheletiden

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden

Hvor langt har du kommet med Knausgårdbøkene? Er spent på å høre om du er like fasinert som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Uff, har jeg sagt at jeg skal lese dem?

Jeg lånte riktignok den første på biblioteket i høst, men leste bare noen få sider, og så orket jeg ikke mer. Husker ikke helt hva det var som gjorde at jeg gav opp så fort....

Jeg har storkost meg med trilogien "Det suser i skogene", "Det blåser fra Dauingfjell" og "Ingen vei går utenom" av Trygve Gulbrandsen de siste par ukene. Er nesten ferdig nå. Er totalt fascinert av historien og skildringen av både livet og tankene til disse personene... Leste dem for 20 år siden, og likte dem veldig godt da og, men kanksje enda bedre nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Uff, har jeg sagt at jeg skal lese dem?

Jeg lånte riktignok den første på biblioteket i høst, men leste bare noen få sider, og så orket jeg ikke mer. Husker ikke helt hva det var som gjorde at jeg gav opp så fort....

Jeg har storkost meg med trilogien "Det suser i skogene", "Det blåser fra Dauingfjell" og "Ingen vei går utenom" av Trygve Gulbrandsen de siste par ukene. Er nesten ferdig nå. Er totalt fascinert av historien og skildringen av både livet og tankene til disse personene... Leste dem for 20 år siden, og likte dem veldig godt da og, men kanksje enda bedre nå!

Jeg blander deg sikkert med en annen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg blander deg sikkert med en annen :-)

Husker vi snakket om de bøkene, og det kan være at jeg sa at jeg skulle prøve dem på nytt en gang...

Har imidlertid ingen planer om det akkurat nå. Har to andre bøker jeg skal begynne på nå:

Fugl Føniks - http://www.gyldendal.no/Barn-og-ungdom/Boeker-for-ungdom/Fugl-foeniks

(har lest de to første i sommer - utrolig fengslende bøker, egentlig skrevet for ungdom, men de fanget meg!)

Og så en krimbok av han islandske forfatteren som folk her har anbefalt flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Husker vi snakket om de bøkene, og det kan være at jeg sa at jeg skulle prøve dem på nytt en gang...

Har imidlertid ingen planer om det akkurat nå. Har to andre bøker jeg skal begynne på nå:

Fugl Føniks - http://www.gyldendal.no/Barn-og-ungdom/Boeker-for-ungdom/Fugl-foeniks

(har lest de to første i sommer - utrolig fengslende bøker, egentlig skrevet for ungdom, men de fanget meg!)

Og så en krimbok av han islandske forfatteren som folk her har anbefalt flere ganger.

Den nest siste boka av Indridason skal jeg begynne på i kveld. Gleder meg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Den nest siste boka av Indridason skal jeg begynne på i kveld. Gleder meg :o)

Jeg leste Gravstille for noen uker siden (kjøpte bare en tilfeldig av dem da jeg skulle ta toget), og jeg likte den godt. Nå har jeg lånt en ppå biblioteket, men husker ikke hvilken.

Burde jeg egentlig lese dem i rekkefølge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste Gravstille for noen uker siden (kjøpte bare en tilfeldig av dem da jeg skulle ta toget), og jeg likte den godt. Nå har jeg lånt en ppå biblioteket, men husker ikke hvilken.

Burde jeg egentlig lese dem i rekkefølge?

Det er ikke så viktig hvis du ser bort fra etterforskerens privatliv, f.eks. hva som hender med de voksne ungene hans.

Dessuten går kalendertiden "riktig" - i den aller siste er visst f.eks. finanskrakket involvert. Men sånt er jo heller ikke avgjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Det er ikke så viktig hvis du ser bort fra etterforskerens privatliv, f.eks. hva som hender med de voksne ungene hans.

Dessuten går kalendertiden "riktig" - i den aller siste er visst f.eks. finanskrakket involvert. Men sånt er jo heller ikke avgjørende.

OK takk.

Nå er jeg visst sistemann som er igjen på jobb. Får komme meg hjem og ut i sola og vinden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg leste Gravstille for noen uker siden (kjøpte bare en tilfeldig av dem da jeg skulle ta toget), og jeg likte den godt. Nå har jeg lånt en ppå biblioteket, men husker ikke hvilken.

Burde jeg egentlig lese dem i rekkefølge?

Ja, jeg anbefaler hvertfall det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...