tonemora Skrevet 3. oktober 2001 Del Skrevet 3. oktober 2001 jeg er en jente på 31 år som ble nyretransplantert april 99. jeg hadde en avstøtning i sep.99. etter dette har jeg vært plaget med veldig sterke (daglige) magesmerter i øvre del av magen (epigastriet). jeg har vært igjennom en del undersøkelser. der iblant gastroscopi, endoscopi, ultralyd og en del røntgenundersøkelser som MR. jeg har nesten alltid forhøyet crp. den ligger nesten aldri under 20. har veldig ofte forhøyet temperatur (feber). vannlatningen er normal. har nesten alltid diare. smertene er veldig sterke og til tider har jeg problemer med å få i meg medisinene mine (de er veldig viktig for transplantatet for det gjelder blant annet sandimmun) da jeg har så sterke smerter at jeg kaster opp. smertene kommer som regel etter inntak av mat, men de kan også komme utenom. smertene kommer 15-20 minutter etter at jeg har spist, og de kommer hver eneste gang jeg spiser. det er slik at jeg gruer meg for å spise. jeg har funnet ut endel på egen hånd. for eksempel at jeg får mindre smerter av loff enn grovbrød, mindre vondt av fisk enn av kjøtt. nå er jeg så fortvilet for jeg ser ingen ende på dette og smertetoppene er så sterke at jeg nesten ikke klarer det lenger. jeg står på 2 pinex forte tabletter 4 ganger i døgnet, men de tar ikke smertetoppene.har dere peiling på hva det kan være? er takknemlig for svar. er takknemlig for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36309-hvorfor-har-jeg-sterke-magesmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 4. oktober 2001 Del Skrevet 4. oktober 2001 Jeg har dessverre ikke forslag til diagnose og beklager at jeg ikke kan være til hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36309-hvorfor-har-jeg-sterke-magesmerter/#findComment-138877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.