Gå til innhold

vet du nhd?

Anbefalte innlegg

Gjest Er litt sint
Skrevet

En psykiater som har bp som spesialitet,burde vel finne fort ut av tingenes tilstand?

Og er det virkelig så farlig å prøve ut lamictal om det ikke skulle være bp?

Har tanker om at de vil at jeg skal lide,at de vil at jeg skal bli innlagt så de kan gi meg ap.

Er forvirra og,føler jeg tar inn andres tanker/energier/oppførsel. Vet ikke hvem jeg er. Har dette noe med bp å gjøre?

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kim78

7

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

• miakami

1

• nitty-gritty

1

Gjest tenker jeg
Skrevet

Nei, dette høres mer psykotisk ut, og det høres ut som om det ikke er en så dum ide med litt Ap..

Gjest xbellax
Skrevet

Det du beskriver er ikke diagnosen bipolar. Dersom du mener du kan ta inn andres tanker/energier minner det mer om psykose, vrangforestillinger.

Gjest Er litt sint
Skrevet

Det du beskriver er ikke diagnosen bipolar. Dersom du mener du kan ta inn andres tanker/energier minner det mer om psykose, vrangforestillinger.

Ok,skal slutte med behandlig i psykiatrien. Svinger enormt da,har gjort det hele livet. Og jeg tror det er virkelig,skal ikke nevne det for dem...

Gjest Er litt sint
Skrevet

Nei, dette høres mer psykotisk ut, og det høres ut som om det ikke er en så dum ide med litt Ap..

Tar aldri ap mer,så det er ikke et alternativ.

Gjest xbellax
Skrevet

Ok,skal slutte med behandlig i psykiatrien. Svinger enormt da,har gjort det hele livet. Og jeg tror det er virkelig,skal ikke nevne det for dem...

Du skal slutte med behandling? Det skal du få lov til, dessverre kan du da heller ikke forvente å bli bedre. Dersom du ønsker å komme tilbake til degselv er det klokt av deg å være åpen. Den eneste som skader deg akkurat nå, er degselv, noe du selvsagt ikke kommer til å tro på fordi du virker ustabil, sliten, nedfor og syk.

Gjest Er litt sint
Skrevet

Du skal slutte med behandling? Det skal du få lov til, dessverre kan du da heller ikke forvente å bli bedre. Dersom du ønsker å komme tilbake til degselv er det klokt av deg å være åpen. Den eneste som skader deg akkurat nå, er degselv, noe du selvsagt ikke kommer til å tro på fordi du virker ustabil, sliten, nedfor og syk.

Poenget er at det er ikke sykt,og jeg vet utmerket godt at de ikke kan hjelpe meg. De vet ikke hva det dreier seg om,og det vet ikke du heller. ville prøve stemningsstabiliserende,svinger mye...ville ha det bedre og bli mer stabil. Men de forstår det ikke,det er greit nok. De er ikke Guder.

Gjest ida britt
Skrevet

Tar aldri ap mer,så det er ikke et alternativ.

Hvorfor ikke? Det er veldig mange sorter, og selv om mange kanskje har uakseptable bivirkninger, trenger det slettes ikke være slik med alle. Det kan godt være lamictal hadde vært bra for deg, men det er tydelig at du sliter med mer enn bipolaritet.

Jeg sier ikke dette for å plage deg.

Gjest Er litt sint
Skrevet

Hvorfor ikke? Det er veldig mange sorter, og selv om mange kanskje har uakseptable bivirkninger, trenger det slettes ikke være slik med alle. Det kan godt være lamictal hadde vært bra for deg, men det er tydelig at du sliter med mer enn bipolaritet.

Jeg sier ikke dette for å plage deg.

Hvorfor ikke?

Jeg mister meg selv og da mener jeg alt,er ingenting tilbake. Når jeg hører musikk nå går den inn i meg,og når jeg har gode følelser nå er det ekstase. Vil ikke miste meg selv,får inn mye i meg..alt tror jeg. Problemet er at også det negative kommer inn,det motsatte av ekstase. Vet ikke mange forstår det,skal finne noen som kan hjelpe meg.

Gjest ida britt
Skrevet

Hvorfor ikke?

Jeg mister meg selv og da mener jeg alt,er ingenting tilbake. Når jeg hører musikk nå går den inn i meg,og når jeg har gode følelser nå er det ekstase. Vil ikke miste meg selv,får inn mye i meg..alt tror jeg. Problemet er at også det negative kommer inn,det motsatte av ekstase. Vet ikke mange forstår det,skal finne noen som kan hjelpe meg.

Du virker rimelig syk dessverre, så tror ikke det nytter å nå inn til deg akkurat nå.

Har vanskelig for å tro at du har prøvd ut alle ap, i ulike kombinasjoner og doser.

Gjest Er litt sint
Skrevet

Du virker rimelig syk dessverre, så tror ikke det nytter å nå inn til deg akkurat nå.

Har vanskelig for å tro at du har prøvd ut alle ap, i ulike kombinasjoner og doser.

Hadde du snakket med meg nå,hadde du sett at jeg ikke er syk. Ser ikke syk ut og er ikke syk,men kan forstå at du tror det pga mine tanker. Vet at de ikke er normale,men vet også at en gang vil det bli normalt. Jeg går ikke rundt i en psykose døs!

Skrevet

Jeg har hatt akkurat samme symptomer som trådstarter når jeg har vært feilbehandlet og jeg er bipolar. Har ikke hatt noen som helst behov for anti psykotika etter at jeg fikk riktig dose stemningsstabiliserende.

Håper trådstarter får litium eller lamictal. Det kan gjøre underverker.

Skjønner godt at du ikke vil røre ap, trådstarter. det kan gjøre ting verre. Det nesten trigger psykotiske symptomer å være bipolar og få ap, og så slutte på ap, selv om du aldri har vært psykotisk

Gjest Forstår litt mellom linjene
Skrevet

Hadde du snakket med meg nå,hadde du sett at jeg ikke er syk. Ser ikke syk ut og er ikke syk,men kan forstå at du tror det pga mine tanker. Vet at de ikke er normale,men vet også at en gang vil det bli normalt. Jeg går ikke rundt i en psykose døs!

Ville bare si at jeg forstår deg, og at dette kan være vanskelig å takle.

Men vet du hvem du kan oppsøke for hjelp?

Du må beskytte deg mot det negative og åpne for å ta imot kun det positive.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ikke farlig å gi Lamictal til en som ikke er bipolar. På den annen side er sannsynligheten for at den hjelper svært liten om det ikke er en bipolar lidelse.

Det tar 6 uker å komme opp i 200 mg som for de fleste sannsynligvis er den lavest virksomme dose. Den egner seg altså ikke til akuttbehandling.

Ved BP er Lamictal helt klart et godt valg mot den depressive delen, men har svært liten effekt ved oppoversvinginger.

Det finnes medisiner som både har antipsykotisk og stemningsstabiliserende effekt. I øyeblikket virker det som om det er en slik medisin du trenger. Her vil jeg anbefale Seroquel.

Jeg ser lenger ned i tråden at du oppfatter deg som frisk. Da har jeg to spørsmål: 1: Friskhet innebærer også evnen til å være i full jobb. Er du det? 2: Om du er frisk, hvorfor vil du da ha Lamictal?

Gjest Er litt sint
Skrevet

Det er ikke farlig å gi Lamictal til en som ikke er bipolar. På den annen side er sannsynligheten for at den hjelper svært liten om det ikke er en bipolar lidelse.

Det tar 6 uker å komme opp i 200 mg som for de fleste sannsynligvis er den lavest virksomme dose. Den egner seg altså ikke til akuttbehandling.

Ved BP er Lamictal helt klart et godt valg mot den depressive delen, men har svært liten effekt ved oppoversvinginger.

Det finnes medisiner som både har antipsykotisk og stemningsstabiliserende effekt. I øyeblikket virker det som om det er en slik medisin du trenger. Her vil jeg anbefale Seroquel.

Jeg ser lenger ned i tråden at du oppfatter deg som frisk. Da har jeg to spørsmål: 1: Friskhet innebærer også evnen til å være i full jobb. Er du det? 2: Om du er frisk, hvorfor vil du da ha Lamictal?

''1: Friskhet innebærer også evnen til å være i full jobb. Er du det? 2: Om du er frisk, hvorfor vil du da ha Lamictal?''

1.Det er komplisert å forklare,men nei jeg er ikke i full jobb. Hadde et ant syn på ting enn psykiatrien,men de mente jeg burde bli trygdet. Jeg makter ikke å fungere i et samfunn fylt med negative energier,og jeg skulle virkelig ønske dere forstod. Vil ha hjelp,men psykiatrien kan ikke hjelpe. Er fortvilet,for jeg har et ant syn og nei tror ikke jeg er syk.

2. Tenkte lamictal ville hjelpe på svingningene mine,har egne forklaringer på dem og jeg. Tror ikke det er sykt heller,men i psykiatrien kan det kalles affektiv. Vil så gjerne fungere.

Og har hatt seroquel,sluttet og psykiatreren sa "Når du ikke tar medisinene du får,har vi et problem". Hun mente jeg burde øke,noe som gjorde meg veldig oppgitt. Hun vet svært lite om mine tanker,og det er best slik. Ser jo hvordan folk her tolker det.

Gjest Er litt sint
Skrevet

Ville bare si at jeg forstår deg, og at dette kan være vanskelig å takle.

Men vet du hvem du kan oppsøke for hjelp?

Du må beskytte deg mot det negative og åpne for å ta imot kun det positive.

Tusen takk for at du forstår :)

Må finne noen seriøse innen det alternative,det er heller ikke så lett. Må lære meg å stenge av,men på slike kurs osv vil alle åpne opp. Og føler de ser på meg som rar "stenge igjen,du burde være glad for dine opplevelser". Men da vet de ikke hva de snakker om.

Må få kontroll på dette,for det sliter meg ut. Har gått på ap tidligere,flere ganger iløpet av livet. Da får jeg fred,men blir bare et skall som går rundt. Er som om jeg har en mur rundt meg,ingenting kommer ut eller inn. Vil heller lære meg å stenge ute det negative,det er jo mulig.

Gjest Er litt sint
Skrevet

Jeg har hatt akkurat samme symptomer som trådstarter når jeg har vært feilbehandlet og jeg er bipolar. Har ikke hatt noen som helst behov for anti psykotika etter at jeg fikk riktig dose stemningsstabiliserende.

Håper trådstarter får litium eller lamictal. Det kan gjøre underverker.

Skjønner godt at du ikke vil røre ap, trådstarter. det kan gjøre ting verre. Det nesten trigger psykotiske symptomer å være bipolar og få ap, og så slutte på ap, selv om du aldri har vært psykotisk

Er det jeg sier til dem,blir verre av ap men det får jeg ingen forståelse for. Da må jeg bare øke er svaret. Er redd jeg blir så utkjørt av dette at jeg gir opp,det er synd når jeg vil leve og ha det godt.

Gjest Forstår litt mellom linjene
Skrevet

Tusen takk for at du forstår :)

Må finne noen seriøse innen det alternative,det er heller ikke så lett. Må lære meg å stenge av,men på slike kurs osv vil alle åpne opp. Og føler de ser på meg som rar "stenge igjen,du burde være glad for dine opplevelser". Men da vet de ikke hva de snakker om.

Må få kontroll på dette,for det sliter meg ut. Har gått på ap tidligere,flere ganger iløpet av livet. Da får jeg fred,men blir bare et skall som går rundt. Er som om jeg har en mur rundt meg,ingenting kommer ut eller inn. Vil heller lære meg å stenge ute det negative,det er jo mulig.

Skulle gjerne ha hjulpet, men du kan øve på hva du tar imot selv.

Det handler om å åpne opp kun for de positive energiene, og beskytte deg for de negative. Fokuser

Skulle gjerne ha skrevet mer om dette, men det passer seg dårlig på dette forumet.

Godt du ser at dette ikke handler om sykdom.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Er det jeg sier til dem,blir verre av ap men det får jeg ingen forståelse for. Da må jeg bare øke er svaret. Er redd jeg blir så utkjørt av dette at jeg gir opp,det er synd når jeg vil leve og ha det godt.

Har du forsøkt å gjøre nøyaktig som behandler sier i et års tid?

Gjest ida britt
Skrevet

Skulle gjerne ha hjulpet, men du kan øve på hva du tar imot selv.

Det handler om å åpne opp kun for de positive energiene, og beskytte deg for de negative. Fokuser

Skulle gjerne ha skrevet mer om dette, men det passer seg dårlig på dette forumet.

Godt du ser at dette ikke handler om sykdom.

Når jeg leser disse innleggene, tenker jeg på ordtaket om at en blind ikke skal lede en blind.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...