Gå til innhold

vet du nhd?

Anbefalte innlegg

Gjest Forstår litt mellom linjene
Skrevet

Når jeg leser disse innleggene, tenker jeg på ordtaket om at en blind ikke skal lede en blind.

Det er din mening.

I dette tilfellet vil jeg påstå at det er du som ikke ser.

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kim78

7

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

• miakami

1

• nitty-gritty

1

Gjest ida britt
Skrevet

Det er din mening.

I dette tilfellet vil jeg påstå at det er du som ikke ser.

Ja, jeg skjønner at du menner din verden er reell, men det er synd at så mange av dere som ser verden på egen måte lider under det og ikke fungerer i arbeidslivet.

Skrevet

Ja, jeg skjønner at du menner din verden er reell, men det er synd at så mange av dere som ser verden på egen måte lider under det og ikke fungerer i arbeidslivet.

For deg er dette kun sykdom, det er det ikke for meg, og heller ikke for trådstarter, slik jeg har forstått h*n.

Om trådstarter ikke hadde vært så klar på hvordan h*n oppfatter dette, så hadde jeg ikke svart. Altså klar på at det ikke er sykdom.

Jeg ønsker egentlig ikke å gå inn i en diskusjon om dette, men det finnes utrolig mange eksempler på mennesker som har et bra liv med jobb under dette også! For noen igjen kan det bli vanskelig å takle.

Gjest ida britt
Skrevet

Jeg er kristen, og for mange er det reneste galskapen. Det forstår jeg godt. Den store forskjellen blir at det ikke er noe av dette som har med kristendom å gjøre som er knyttet opp til min eventuelle depresjon, angst, energinivå, fungering osv. Slik er det muligens for prinsessen også, og da snakker en tro, ikke psykdom. Det er ikke spesielt vanskelig for oss som ikke er psykotiske å se når det glir inn under det. Man blir syk av å ta inn andres energier...osv. Da snakker en psykdom.

Gjest Er litt sint
Skrevet

Skulle gjerne ha hjulpet, men du kan øve på hva du tar imot selv.

Det handler om å åpne opp kun for de positive energiene, og beskytte deg for de negative. Fokuser

Skulle gjerne ha skrevet mer om dette, men det passer seg dårlig på dette forumet.

Godt du ser at dette ikke handler om sykdom.

Får gjøre så godt jeg kan,vil gjerne lære...må lære.

Gjest Er litt sint
Skrevet

Har du forsøkt å gjøre nøyaktig som behandler sier i et års tid?

Var overmedisinert i to år,livet mitt var ikke så bra da.

Gjest Er litt sint
Skrevet

Jeg er kristen, og for mange er det reneste galskapen. Det forstår jeg godt. Den store forskjellen blir at det ikke er noe av dette som har med kristendom å gjøre som er knyttet opp til min eventuelle depresjon, angst, energinivå, fungering osv. Slik er det muligens for prinsessen også, og da snakker en tro, ikke psykdom. Det er ikke spesielt vanskelig for oss som ikke er psykotiske å se når det glir inn under det. Man blir syk av å ta inn andres energier...osv. Da snakker en psykdom.

Jeg vet hva det dreier seg om,har lest masse bøker om det. Men blir desperat av og til,vil ha hjelp...men vet ingen kan hjelpe. Må finne ut av dette selv.

Skrevet

Får gjøre så godt jeg kan,vil gjerne lære...må lære.

Forsøk å lære deg om chakraene, og så lenge du ikke ønsker å være åpen. Lær deg å lukke. Det kan du fint gjøre selv.

Vet det ligger ute informasjon om chakraene på you tube.

Gjest ida britt
Skrevet

Var overmedisinert i to år,livet mitt var ikke så bra da.

Det er vel ingen som mener du skal være feilmedisinert eller overmedisinert? En må ha kontakt med behandlere som kan gradvis finne rett medisin og rett dosering. Ellers får en det jo ikke bra. Da må en finne seg lyttende behandlere, og selv være villig til å være ærlig og å prøve ut ting.

Gjest Er litt sint
Skrevet

Forsøk å lære deg om chakraene, og så lenge du ikke ønsker å være åpen. Lær deg å lukke. Det kan du fint gjøre selv.

Har lest om chakraene og prøvd å lukke,prøvd masse visualiseringsmetoder. Lurer på hvorfor jeg ikke klarer det?

Er som om jeg skal ha det slik,være slik. Leser på ny bøkene til Arthur Powell nå,mye lærdom der men mye å fordøye. Må bare lære,må.

Gjest Er litt sint
Skrevet

Det er vel ingen som mener du skal være feilmedisinert eller overmedisinert? En må ha kontakt med behandlere som kan gradvis finne rett medisin og rett dosering. Ellers får en det jo ikke bra. Da må en finne seg lyttende behandlere, og selv være villig til å være ærlig og å prøve ut ting.

Har hatt flere behandlere som sier "Dette kan jeg ikke hjelpe deg med" når jeg nevner åndelige ting. De behandlerene mener jeg ikke er psykotisk,jeg tror på endel uvanlige ting,men psykotisk er jeg ikke sier de.

Skrevet

Har lest om chakraene og prøvd å lukke,prøvd masse visualiseringsmetoder. Lurer på hvorfor jeg ikke klarer det?

Er som om jeg skal ha det slik,være slik. Leser på ny bøkene til Arthur Powell nå,mye lærdom der men mye å fordøye. Må bare lære,må.

Tror du trenger ro. Føler sterk frustrasjon fordi du ikke klarer å stenge av, det kan være nok til at du ikke klarer det.

Hva med å prøve å akseptere? Det kan gi deg roen til å lukke i neste omgang.

Gjest Er litt sint
Skrevet

Tror du trenger ro. Føler sterk frustrasjon fordi du ikke klarer å stenge av, det kan være nok til at du ikke klarer det.

Hva med å prøve å akseptere? Det kan gi deg roen til å lukke i neste omgang.

Var ei som sa det til meg det der,at jeg måtte akseptere for jeg bruker mye krefter på å motarbeide. Jobber med å akseptere det,må bare innrømme at jeg blir redd noen ganger.

Skrevet

Var ei som sa det til meg det der,at jeg måtte akseptere for jeg bruker mye krefter på å motarbeide. Jobber med å akseptere det,må bare innrømme at jeg blir redd noen ganger.

Det er naturlig å bli redd, men det er ikke farlig. Ingenting får skjedd, det er bare veldig ubehagelig for deg.

Tror du må jobbe med aksept og redselen din. Si klart ifra at du kun tar imot det positive.

Skrevet

Det er åpenbart, og det burde være åpenbart for deg også, at "Er litt sint" trenger profesjonell behandling. Det du gjør er å gi vedkommende unnskyldninger og "gode" bortforklaringer til å utsette dette, og derved risikerer du at vedkommende blir enda sykere.

Det er uansvarlig av deg, og du ødelegger for "Er litt sint", selv om vedkommende selvsagt deler ønsketenkningen din.

Skrevet

Det er åpenbart, og det burde være åpenbart for deg også, at "Er litt sint" trenger profesjonell behandling. Det du gjør er å gi vedkommende unnskyldninger og "gode" bortforklaringer til å utsette dette, og derved risikerer du at vedkommende blir enda sykere.

Det er uansvarlig av deg, og du ødelegger for "Er litt sint", selv om vedkommende selvsagt deler ønsketenkningen din.

Jeg oppfatter trådstarter som såpass oppegående og med selvinnsikt i egen opplevelse og sitt eget liv.

Trådstarter har også kontakt med helsevesenet og vil be om den hjelp h*n måtte ha behov for.

Slik jeg oppfatter det er ikke trådstarter psykotisk, noe behandler også mener.

Jeg pleier ikke å besvare slike innlegg om jeg ser det kun handler om psykdom!

Skrevet

Jeg oppfatter trådstarter som såpass oppegående og med selvinnsikt i egen opplevelse og sitt eget liv.

Trådstarter har også kontakt med helsevesenet og vil be om den hjelp h*n måtte ha behov for.

''Trådstarter har også kontakt med helsevesenet og vil be om den hjelp h*n måtte ha behov for.''

Det er jo nettopp det h*n ikke gjør... Vil ikke ta imot den hjelpen som tilbys - og nå bidrar du til at h*n stenger døra til helsevesenet enda mer... det er slett ikke bra!

Det er godt mulig alternative behandlingsmetoder kan funke, men alle profesjonelle alternative medisinere behandler _i tillegg_ til skolemedisinen. Noe annet er uansvarlig!

Skrevet

1) Vedkommende snakker om "negative energier" og mye annet som ikke er basert på virkeligheten.

2) Fagpersonalet mener jo personen bør ta medisiner (se svaret fra "Er litt sint" til NHD) - noe vedkommende ikke gjør.

3) Når man da trekker inn "Chakra" og underholder snakket om "negative energier", så reduserer det sjansen at vedkommende får hjelp, og øker sjansen for mer "energi-snakk" og alt annet enn ordentlig hjelp og behandling.

Gjest Forstår mellom linjene
Skrevet

''Trådstarter har også kontakt med helsevesenet og vil be om den hjelp h*n måtte ha behov for.''

Det er jo nettopp det h*n ikke gjør... Vil ikke ta imot den hjelpen som tilbys - og nå bidrar du til at h*n stenger døra til helsevesenet enda mer... det er slett ikke bra!

Det er godt mulig alternative behandlingsmetoder kan funke, men alle profesjonelle alternative medisinere behandler _i tillegg_ til skolemedisinen. Noe annet er uansvarlig!

Trådstarter føler at h*n ikke har fått den hjelp h*n trenger, derfor har jeg svart som jeg har gjort.

Ser derimot at jeg kunne vært mer klar på at alternative metoder kan benyttes _i tillegg_ til skolemedisinen. Ikke enten eller, men både og!!

Gjest Forstår mellom linjene
Skrevet

1) Vedkommende snakker om "negative energier" og mye annet som ikke er basert på virkeligheten.

2) Fagpersonalet mener jo personen bør ta medisiner (se svaret fra "Er litt sint" til NHD) - noe vedkommende ikke gjør.

3) Når man da trekker inn "Chakra" og underholder snakket om "negative energier", så reduserer det sjansen at vedkommende får hjelp, og øker sjansen for mer "energi-snakk" og alt annet enn ordentlig hjelp og behandling.

Vel, vi har forskjellig syn på hva som er virkelig og ikke.

Se forøvrig svar til togli.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...