Gå til innhold

vet du nhd?

Anbefalte innlegg

Gjest Forstår mellom linjene
Skrevet

Tusen hjertelig takk for forståelse

Ja,jeg skal klare det. Godt at du ikke ser på meg som syk,det er jeg ikke. Det hadde alle her sett hvis de traff meg. De kunne selv prøvd å "tatt inn ting",en blir veldig sliten av det,og til tider utmattet og fysisk uvel.

Jeg så en frustrasjon for ikke å bli forstått, og hva dette dreide seg om uten at du sa det direkte.

Jeg vet om noen til som har det slik, og beskriver det på samme måte som deg. Må også legge til at de er overhode ikke syke!

Jeg håper du tar de valg som føles rett for deg.

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kim78

7

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

• miakami

1

• nitty-gritty

1

Skrevet

Nok en gang anser jeg trådstarter som en _voksen_ oppegående person som kan ta ansvar for sine egne avgjørelser, om ikke så hadde jeg unngått å svare i denne tråden!

Akkurat som man kan være en voksen oppegående person uten å ha kunnskap om hvordan milten fungerer (og hva som er adekvat behandling i tilfelle problemer), så må man også se at selv voksne oppegående personer ikke alltid vet hva som er best hva angår psyk behandling.

Sjansene er faktisk at psykiatere (fagpersoner) faktisk vet dette best, selv om de ikke "treffer" i 100% av tilfellene.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''Til slutt sa du ingenting- fordi du som ufaglært mente dosen var høy nok.

Vel, du har ikke prøvd nok. Du burde sagt dette til behandler og også hva omgivelsene dine sa til deg. Kanskej behandler ville gitt deg tilbud om annen type medisin.

''

Jeg synes det blir pussig å bruke betegnelsen "ufaglært" om den personen som kjenner både sykdommen og virkningene av medikamentene på kroppen.

Jeg er i utgangspunktet opptatt av å aldri få noen til å slutte med medisiner forordnet av kompetent lege. I denne tråden synes jeg imidlertid det ser ut som om flertallet tar for gitt at alle blir bedre av å bruke medisiner. Dersom folk ikke er så syke at de er ute av stand til å ta ansvar for seg selv, så mener jeg at man også innen psykiatrien må akseptere at for noen gir medikamenter såpass mange uønskede virkninger, at de muligens har bedre livskvalitet uten.

Selv om vedkommende kanskje er syk, så betyr det ikke at h*n er faglært.

H*n kjenner symptomer og virkning/bivirknig av medisiner, men har ikke nødvendigvis kompetanse til å bedømme hva å gjøre med dette. Derfor er det viktig å fortelle alt til behandler- slik at man i felleskap kommer til best mulig løsning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...