Gjest jenta18 Skrevet 3. oktober 2001 Del Skrevet 3. oktober 2001 Hei. I dag er det bestemt at psykologen min skal bestille legetime til meg, for hun synes jeg er for tynn og vil ha en lege til å se på den somatiske delen av meg. Så med andre ord, jeg har visst ikke så mye å si. sukk.... Men hun har ikke svart meg skikkelig på hva som vil skje under legetimen, hva vil legen sjekke ol? Jeg sa jeg ikke ville veie meg hos denne legen, men det var visst hele greia med hele legebesøket, enda jeg faktisk har sagt til psykologen hva jeg veier. Alt er bare rot, føler ting blir besluttet over hodet på meg! Og det blir ikke noe bedre når jeg får følelsen av at det bare er vekta som betyr noe for hvor "syk" jeg er. Jeg vet jeg har et "forvrengt" kroppsbilde, og...... ja. Har bare lyst til å kunne våkne en morgen og være glad for å ta fatt på en ny dag og være takknemlig for at jeg lever. Det eneste som betyr noe i livet mitt er treninga, og skolen går jo rett på trynet. Og....jeg føler meg aleine og redd. Gruer meg til legetimen, jeg er jo ikke syk nok.... har BMI på 16,2 og det er jo ikke så gale.... Det skal jo mye til før det blir livstruende, uansett. Men... vær så snill å svare meg. Jeg vet liksom, liksom ingenting og... sukk. HJELP. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36310-til-legen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 4. oktober 2001 Del Skrevet 4. oktober 2001 Ved en slik legeundersøkelse, vil legen snakke med deg. I tillegg ønsker å han å få en oversikt over hvilke følger den lave vekten har for din helse og utelukke at du lider av en fysisk sykdom. Han vil gjøre dette ved å undersøke deg på vanlig måte og ta blodprøver. Legen kan også tilby deg f.eks. p-piller slik at du beskytter skjelletet ditt mot følgende av eventuell lav hormonproduksjon i eggstokkene på grunn av lav vekt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36310-til-legen/#findComment-138878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.