tjohei Skrevet 10. april 2011 Skrevet 10. april 2011 Kanskje på tide å gi opp antipsykotika nå. Jeg er ikke psykotisk, men har en paranoid personlighetsforstyrrelse. Nå har jeg prøvd melleril, zyprexa, risperdal og abilify. Enda jeg bare brukte en liten dose risperdal og abilify blir jeg veldig sliten i kroppen. Nå slutter jeg eller trapper enda mer ned abilifyen. Kommer nok ikke til å prøve flere antipsykotika. Synes jeg har prøvd mange nok. Synes ikke dere også? 0 Siter
Gjest synes jeg Skrevet 10. april 2011 Skrevet 10. april 2011 Å være paranoid tenker jeg må være langt verre enn å være sliten i kroppen, både for deg og de rundt deg, selv om jeg skjønner det sistnevnte heller ikke er kjekt. Nei, jeg synes ikke du har prøvd ut nok, før absolutt alt er prøvd ut, pluss i passende kombinasjoner. Siden du spør. 0 Siter
serenity777 Skrevet 10. april 2011 Skrevet 10. april 2011 Det kommer helt an på hvordan sykdommen rammer deg, og dine nærmeste. Har du fortsatt paranoid pf, så er jo det i og for seg en alvorlig lidelse. Men alle er jo ikke syke hele livet, så spør dine nærmeste, og spør deg selv om du er frisk, eller om du er paranoid. Er du det siste, så må du nok ta pillen. Det blir og bedre når man går på medisin over tid. Mht bivirkninger o.l. 0 Siter
tjohei Skrevet 12. april 2011 Forfatter Skrevet 12. april 2011 Å være paranoid tenker jeg må være langt verre enn å være sliten i kroppen, både for deg og de rundt deg, selv om jeg skjønner det sistnevnte heller ikke er kjekt. Nei, jeg synes ikke du har prøvd ut nok, før absolutt alt er prøvd ut, pluss i passende kombinasjoner. Siden du spør. Vet ikke om det hjelper å redusere dosen ytterligere. Jeg tok i starten en hel tablett hver dag a 5 mg Abilify. Endret til en halv tablett hver dag. Nå har jeg sluttet helt. Har gått på den ca. 3 uker. 0 Siter
tjohei Skrevet 12. april 2011 Forfatter Skrevet 12. april 2011 Det kommer helt an på hvordan sykdommen rammer deg, og dine nærmeste. Har du fortsatt paranoid pf, så er jo det i og for seg en alvorlig lidelse. Men alle er jo ikke syke hele livet, så spør dine nærmeste, og spør deg selv om du er frisk, eller om du er paranoid. Er du det siste, så må du nok ta pillen. Det blir og bedre når man går på medisin over tid. Mht bivirkninger o.l. Jeg vet at jeg kan være plaget med paranoide tanker. Når jeg får det sier jeg til meg selv at dette er min lidelse. Jeg greier med andre ord å skille. Hvis jeg hadde vært psykotisk hadde jeg trodd på de paranoide tankene. Derfor trenger jeg ikke antipsykotika. 0 Siter
Gjest sivera Skrevet 12. april 2011 Skrevet 12. april 2011 Nei, du må prøve flere :-). Jeg har prøvd zyprexa, solian, zeldox, abilify, risperdal, trilafon, largactil, truxal, seroquel og kanskje noen flere jeg ikke husker. Jeg ønsker fortsatt å prøve flere medisiner om den jeg bruker nå skulle slå feil. Er redd mennesker og blir paranoid uten. Da må jeg jo også kunne tåle noen bivirkniner, men ikke alle mulige "rariteter". Hvordan har du det uten medisiner? 0 Siter
tjohei Skrevet 13. april 2011 Forfatter Skrevet 13. april 2011 Nei, du må prøve flere :-). Jeg har prøvd zyprexa, solian, zeldox, abilify, risperdal, trilafon, largactil, truxal, seroquel og kanskje noen flere jeg ikke husker. Jeg ønsker fortsatt å prøve flere medisiner om den jeg bruker nå skulle slå feil. Er redd mennesker og blir paranoid uten. Da må jeg jo også kunne tåle noen bivirkniner, men ikke alle mulige "rariteter". Hvordan har du det uten medisiner? Jeg bruker Noritren 20 mg fra før av. Jeg har greid meg uten medisiner, men er som deg mistroisk til andre. Kan føle meg overvåket når jeg er i butikker (noe man også blir), men for meg føles det som de er ute etter meg. Er ellers plaget med tungsinn. Lever isolert på grunn av min lidelse. Kanskje vi kan ha kontakt med hverandre på epost? 0 Siter
Gjest sivera Skrevet 21. april 2011 Skrevet 21. april 2011 Jeg bruker Noritren 20 mg fra før av. Jeg har greid meg uten medisiner, men er som deg mistroisk til andre. Kan føle meg overvåket når jeg er i butikker (noe man også blir), men for meg føles det som de er ute etter meg. Er ellers plaget med tungsinn. Lever isolert på grunn av min lidelse. Kanskje vi kan ha kontakt med hverandre på epost? Hei, så ikke svaret ditt før nå . Vi kunne gjerne ha kontakt på e-post. Problemet mitt er at jeg ikke tørr å legge ut en e-postadresse her, uansett hvor anonym den måtte være. Er veldig paranoid i forhold til alt sånt. Hvis jeg gjorde dette ville jeg ikke få "fred" med meg selv. Jeg tror at alle kan lese det jeg skriver på datamaskinen, at folk følger med meg gjennom denne skjermen, TV og sånt. Derfor ganske så umulig for meg å ha kontakt med noen på denne måten. Selv om jeg bruker anonyme nick her inne, tror jeg hele verden vet hvem jeg er. Et håpløst tilfelle 0 Siter
tjohei Skrevet 21. april 2011 Forfatter Skrevet 21. april 2011 Hei, så ikke svaret ditt før nå . Vi kunne gjerne ha kontakt på e-post. Problemet mitt er at jeg ikke tørr å legge ut en e-postadresse her, uansett hvor anonym den måtte være. Er veldig paranoid i forhold til alt sånt. Hvis jeg gjorde dette ville jeg ikke få "fred" med meg selv. Jeg tror at alle kan lese det jeg skriver på datamaskinen, at folk følger med meg gjennom denne skjermen, TV og sånt. Derfor ganske så umulig for meg å ha kontakt med noen på denne måten. Selv om jeg bruker anonyme nick her inne, tror jeg hele verden vet hvem jeg er. Et håpløst tilfelle Vanskelig det der. Jeg har ikke anonym e-postadresse, men mulig jeg kan skaffe meg en. Hadde vært interessant å ha kontakt med noen som vet hvordan det er å ha det som oss. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.