Gå til innhold

Så sykt...

Anbefalte innlegg

Gjest pointless
Skrevet

Jeg finner det helt forferdelig, og skremmende, at mennesker så skråsikkert uttaler seg om et annet menneskes psyke på bakgrunn av hennes utseende. Jeg kjenner henne ikke, jeg har aldri møtt henne, dermed kan jeg umulig vite om hun er en god mor eller ikke. Dersom jeg skal bedømme om et menneske er en god foresatt eller ikke er det meg revende likegyldig hva slags utseende vedkommende har, så får du og alle andre heller mene det motsatte så lenge dere ønsker.

Gjeeesp... jaja.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

4

• megler Smekk

4

• Mary Poppins

1

• ShitDiddelyDo

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvordan min mor ser ut er ikke viktig for meg, hun er min mor og hun betyr alt for meg. Jeg har bekjente i utlandet som faktisk er i samme kategori som vedkommende på bildet dog ikke så drastisk, i full jobb, med barn, gift i 15 år, nydelige sjeler, men i følge dere er vedkommende syk og uegent til å være mor og far. Selvsagt er det ekstremt, for meg også ikke misforstå, selvsagt er det "rart" og uvant, men man skal ikke dømme noen eller kaste rundt seg med diagnoser på bakgrunn av et bilde og fordi de ser annerledes ut. Sånt finner jeg helt forkastelig. Men bevares, jeg skjønner jo vi andre har en lang vei å gå her.

Men dama har jo gjort seg selv om til et monster som skremmer vannet av de fleste hun møter på sin vei! Jeg tenker med gru på alt ungene hennes utsettes for på grunn av moras utseende, og for en ekstra påkjenning det må være. Alle spørsmålene de får, og alt de må forklare og forsvare. Jeg nekter å tro at ei som er helt frisk i hodet gjør sånt mot seg selv og familien, men det hadde jo vært fint hvis det viste seg at hun faktisk var noe i nærheten av tilregnelig.

Gjest xbellax
Skrevet

Men dama har jo gjort seg selv om til et monster som skremmer vannet av de fleste hun møter på sin vei! Jeg tenker med gru på alt ungene hennes utsettes for på grunn av moras utseende, og for en ekstra påkjenning det må være. Alle spørsmålene de får, og alt de må forklare og forsvare. Jeg nekter å tro at ei som er helt frisk i hodet gjør sånt mot seg selv og familien, men det hadde jo vært fint hvis det viste seg at hun faktisk var noe i nærheten av tilregnelig.

Det er det vi ikke aner, vi har null peiling, hun kan være fryktelig syk eller hun kan være særdeles oppegående. Poenget er at man ikke setter diagnoser på henne eller kaller henne uegnet til å være mor kun basert på hennes utseende.

Skrevet

Jaha. Og hvilke medisiner tror du vil hjelpe? Anti-tatoveringsmedisin? Eller skal tvangsbehandlingen bestå av å tvangsfjerne tatoveringene?

Skrevet

Det er det vi ikke aner, vi har null peiling, hun kan være fryktelig syk eller hun kan være særdeles oppegående. Poenget er at man ikke setter diagnoser på henne eller kaller henne uegnet til å være mor kun basert på hennes utseende.

Jeg kjenner en mor som egentlig er ganske frika i klesstilen,hun har noen tatoveringer og piercing i nesen. Hun må forøvrig tone seg ned så lenge de tre barna er i skolealder, ellers tror lærerne fort hun ikke er helt god i huet. Hun har ikke et eneste psykisk problem og er en god og omsorgsfull mor, men man skal visst ikke skille seg mye ut i klesveien og utseende her i landet før det blir brukt mot en.

Skrevet

Vel, det er vel så. Jeg er såpass fordomsfull at jeg går ut fra at et menneske som ser sånn ut av egen fri vilje er ganske fortyrra. Jeg ville nektet å overlate ungen min til henne hvis hun jobbet i en barnehage. Jeg håper jeg aldri blir så fordomsfri at jeg synes det der er helt greit.

megler Smekk
Skrevet

Jo, det er soleklart og opp i dagen. Enhver fornuftig person vil forstå det.

Nei, du vet ingen ting om hvordan hun er som mor. Hvis du legger fra deg fordommene dine vil de forstå det.

Gjest pointless
Skrevet

Nei, du vet ingen ting om hvordan hun er som mor. Hvis du legger fra deg fordommene dine vil de forstå det.

Hvis jeg har fordommer, så er jeg jammen glad at jeg har det i bedømmelsen av denne dama. Hun er åpenbart veldig syk, og kan ikke med et slikt utseende (som hun har valgt selv) være en god mor. Det nekter jeg å tro! Og du får meg ikke til å skifte mening. Vi får vel bare godta at vi har ulike oppfatninger her, og at ingen av oss er villige til å gi oss.

Hun er i beste fall sykelig selvopptatt, og bare av den grunn bør det ringe en varsellampe om egnetheten hennes som mor er så god...

Skrevet

Frytelig stygg...stakkars unger, de våkner nok ganske fort om morgenen når mor kommer å vekker de..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...