Gå til innhold

Posttraumatisk stresslidelse (PTSD)

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Kan posttraumatisk stresslidelse (PTSD) være en permanent lidelse...eller kan en bli helt frisk ved riktig behandling?

Kan den som lider av PTSD ha tanker om ting som h*n TROR kan skje...eller inneholder tankene "flashbacks" ...bare minner om det som HAR skjedd?

Gjest xbellax
Skrevet

Ptsd kan bli kronisk men jeg kjenner ikke prosentene for at det skal skje.

Flashbacks er alltid fra fortid, ikke noe du tror kan skje, det du beskriver minner mer noen form for angstanfall

Gjest sivera
Skrevet

Mange blir friske ja. Noen får det nok også kronisk, dessverre.

Jeg har selv ptsd. Når jeg er på det verste med minner og angst, tror jeg at selve himmelen kan ramle i hodet på meg og jeg ser katastrofer overalt. Det er som om hele meg har skiftet "modus" til en tilstand hvor alt er farget grå-sort. Dette gjelder både fortid, nåtid og framtid. Hadde sikkert egnet meg veldig bra som vaktbikkje i disse periodene. Jeg vet ikke om alt dette er inkludert i ptsd-diagnosen da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...