100%ull Skrevet 11. april 2011 Skrevet 11. april 2011 . Kan posttraumatisk stresslidelse (PTSD) være en permanent lidelse...eller kan en bli helt frisk ved riktig behandling? Kan den som lider av PTSD ha tanker om ting som h*n TROR kan skje...eller inneholder tankene "flashbacks" ...bare minner om det som HAR skjedd? 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 11. april 2011 Skrevet 11. april 2011 Ptsd kan bli kronisk men jeg kjenner ikke prosentene for at det skal skje. Flashbacks er alltid fra fortid, ikke noe du tror kan skje, det du beskriver minner mer noen form for angstanfall 0 Siter
Gjest sivera Skrevet 11. april 2011 Skrevet 11. april 2011 Mange blir friske ja. Noen får det nok også kronisk, dessverre. Jeg har selv ptsd. Når jeg er på det verste med minner og angst, tror jeg at selve himmelen kan ramle i hodet på meg og jeg ser katastrofer overalt. Det er som om hele meg har skiftet "modus" til en tilstand hvor alt er farget grå-sort. Dette gjelder både fortid, nåtid og framtid. Hadde sikkert egnet meg veldig bra som vaktbikkje i disse periodene. Jeg vet ikke om alt dette er inkludert i ptsd-diagnosen da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.