Thrym Skrevet 4. oktober 2001 Del Skrevet 4. oktober 2001 Hei, Jeg bruker Polarmin 6mg som eneste effektive medisin mot hoysnue (gress pollen). Jeg vet at sovnighet kan vaere en bivirkning, men jeg ser ikke ut til aa affekteres saa mye det. Derimot synes jeg selv at jeg blir irritabel, faar "kort lunte", i perioder hvor jeg bruker Polaramin. Er dette en anerkjent bivirkning eller er det kanskje bare innbildning fra min side? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36322-irritabel-av-polarmin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ørkenvandreren Skrevet 4. oktober 2001 Del Skrevet 4. oktober 2001 Hei, Jeg har bare klippet litt fra Medisinhåndboken (ligger på nett, under utgiveren Elanders); Bivirkninger: Døsighet kan forekomme, likedan munntørrhet. Forsiktighetsregler: Reaksjonsevnen kan påvirkes, og det må vises særlig forsiktighet ved bilkjøring og betjening av maskiner inntil reaksjonen på preparatet er kjent. Preparatet kan brukes ved allergisk astma, men behandlingen må avbrytes ved anfall. Brukes med forsiktighet ved ubehandlet glaukom (grønn stær) og ved forstørrelse av prostata. Så det du plages med, synes ikke å være et særtrekk med medisinen. Jeg antar det er en grunn til at du er foreskrevet akkurat denne medisinen, men utfra bivirkningene virker det som en "gammeldags" medisin. Selv har jeg brukt Zyrtec i mange år mot min allergi, uten bivirkninger, inntil jeg nå nylig har begynt med Aerius i stedet, da denne også har en viss virkning (bedring) på min nesetetthet. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36322-irritabel-av-polarmin/#findComment-138855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 5. oktober 2001 Del Skrevet 5. oktober 2001 Kjære Thrym Selv om ikke irritabilitet er listet opp som bivirkning av Polaramin er det ikke sjelden vi får rapportert akkurat slike reaksjoner av pasientene. Men selve pollenallergien med tett rennende nese og såre øyne kan også føre til "kort lunte", så det er ikke alltid lett å skille mellom hva som er selve sykdommen og hva som er medisinen. Du burde nok snakke med legen om å få prøve et litt mer moderne antihistamin neste pollensesong. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36322-irritabel-av-polarmin/#findComment-139112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thrym Skrevet 8. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2001 Kjære Thrym Selv om ikke irritabilitet er listet opp som bivirkning av Polaramin er det ikke sjelden vi får rapportert akkurat slike reaksjoner av pasientene. Men selve pollenallergien med tett rennende nese og såre øyne kan også føre til "kort lunte", så det er ikke alltid lett å skille mellom hva som er selve sykdommen og hva som er medisinen. Du burde nok snakke med legen om å få prøve et litt mer moderne antihistamin neste pollensesong. Takk for svaret Ragnhild, Ja, det er ikke fritt for at hoysnue symptomene kan gaa en litt pa nervene! Men den effekten jeg bskriver har jeg ogsa de dagene hvor jeg er symptomfri - hvilket er veldig ofte naar jeg bruker Polarmin. Jeg har brukt polarmin saa lenge jeg kan huske (30 aar?) Av og til blir jeg overtalt til aa proeve saakalte "moderne antihistaminer". Ingen jeg har forsokt saa langt hatt tilnaermet den samme beskyttelse. I aar bruker jeg Beconease nesespray som jeg forstaar er en mild steroid (forebyggende). Det fungerer ganske bra for nese, men jeg har fortsatt problemer med oynene og ogsaa med nese paa de verste dagene. Men jeg smiler ihvertfall til verden... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36322-irritabel-av-polarmin/#findComment-139374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 12. oktober 2001 Del Skrevet 12. oktober 2001 Takk for svaret Ragnhild, Ja, det er ikke fritt for at hoysnue symptomene kan gaa en litt pa nervene! Men den effekten jeg bskriver har jeg ogsa de dagene hvor jeg er symptomfri - hvilket er veldig ofte naar jeg bruker Polarmin. Jeg har brukt polarmin saa lenge jeg kan huske (30 aar?) Av og til blir jeg overtalt til aa proeve saakalte "moderne antihistaminer". Ingen jeg har forsokt saa langt hatt tilnaermet den samme beskyttelse. I aar bruker jeg Beconease nesespray som jeg forstaar er en mild steroid (forebyggende). Det fungerer ganske bra for nese, men jeg har fortsatt problemer med oynene og ogsaa med nese paa de verste dagene. Men jeg smiler ihvertfall til verden... Kjære Thrym Godt humør er viktig! Fortsett med Beconase - det er viktig å få hjelp med den tette nesen. Du kan også få noen øyedråper som kan være til hjelp i den værste tiden. Hvis du føler at Polaramin er best og ønsker å bruke det tross bivirkningene må du selvfølgelig fortsette med det. Men da må du ikke kjøre bil! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36322-irritabel-av-polarmin/#findComment-140550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.