Gå til innhold

Bipolar, ptsd og ME?

Anbefalte innlegg

Gjest to day is the day
Skrevet

Jeg har en datter som begynner å bli veldig lik meg selv. Dvs at hun svinger opp og ned. Dette slår for det meste ut i veldig dårlig form slik at hun blir liggende i perioder. I andre perioder er hun ganske oppegående. Hun studerer og kan jobbe når hun er bedre.

Nå er hun igjen syk. Dette skjer sånn annenhver uke. Hun sover mye, ligger mye, uffer seg over at hun føler seg syk. Hun utredes nå for ME. Nekter veldig for at hun har noen som helst form for psykisk sykdom da hun ikke føler seg trist eller lei seg. Mere trist pga alle symptomene som kommer.

Jeg har også hatt sånne perioder i mange år. Minner veldig om mine plager også. Både jeg og min mann tror det kan være noe psykisk inne i bilde da vi har hatt endel traumatiske ting i familien. Jeg har ptsd og er bipolar i tillegg.

Kan ME komme sånn og gå i perioder? Kan dette være ptsd?. Hun har blitt truet og opplevd mange ting som ikke er bra. Tiltross for at vi har prøvd å skjerme barna våre, har de nok uansett endel erfaringer som ikke er helt bra.

Hun er voksen nå. Har fått tilbud om psykolog, men hun avslo dette fordi hun tror hun ikke trenger dette. Det hun opplever selv er jo en hel masse fysiske symptomer.

Det jeg har erfart selv i mange år før jeg fikk hjelp, var akkurat det samme. Jeg var veldig mye syk i forhold til andre mennesker.

Litt rotete dette. Noen meninger?

Skrevet

det mange ikke er klar over er jo at bipolar lidelse er en fysisk hjernesykdom, så det er like like fysisk med bipolar som med ME

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...