florista Skrevet 12. april 2011 Skrevet 12. april 2011 Hei. Noen her som har erfaring med psykisk helsetjenesten fra kommunen i tillegg til psykolog/psykiater? Om det å få noen hjem, gå tur med og kanskje aktivitetssenter... er veldig skeptisk... 0 Siter
lealaus Skrevet 12. april 2011 Skrevet 12. april 2011 Jeg tror nok det som med det meste er veldig personavhengig. Jeg har ikke vært veldig imponert. 0 Siter
Helmi Skrevet 12. april 2011 Skrevet 12. april 2011 Jeg har hatt kontakt med psyk.sykepleier i kommunen i noen år nå og er faktisk veldig fornøyd 0 Siter
Psykojenta Skrevet 12. april 2011 Skrevet 12. april 2011 Mange har nok forskjellige meninger og erfaringer på dette. Personlig er jeg sånn passe fornøyd med de jeg har og har hatt. Hatt dette kommunale tilbudet siden 06 så.. 2 stk har jeg hatt full klaff med, de 2 andre har jeg ikke hatt helt god kjemi med. Jeg har tilbud om 2stk/uka nå..eller den ene er annenhver uke da ) Det er ok å få noen hjem til deg innimellom, noen ganger gå/kjøre en tur, kafèturer, hjelp til å sosialisere-feks. psyk.dagsenter. Eller bare en samtale eller noe. Håper du finner ut av dette - det er ikke så skummelt, og trur du at du kan få noe ut av det håper jeg at du gir det en sjanse! 0 Siter
Gjest Orenda Skrevet 12. april 2011 Skrevet 12. april 2011 Har erfaring og det er ikke dumt hvis du trenger det 0 Siter
jubalong70 Skrevet 12. april 2011 Skrevet 12. april 2011 Jeg var i praksis i psykiatritjenesten i vår kommune i høst. Det virket som et godt opplegg, og det virket også som brukerne var godt fornøyd. De tilbød støttesamtaler - altså besøk hjemme bare for å snakke om ditt og datt. De hadde også behandlingssamtaler, enten hjemme hos brukeren eller på kontoret. Det var diverse fritidstilbud - gratis. Det var også flere som hadde faste avtaler om turer og aktiviteter som de utførte i fellesskap. Men, det hele er ganske kjemiavhengig. Du må føle at du kommer overens med den personen du kommer til 0 Siter
thebluesky Skrevet 13. april 2011 Skrevet 13. april 2011 Jeg har veldig gode erfaringer med avdeling psykisk helse i kommunen min. De koordinerer min individuelle plan, følger meg på møter (de har til og med blitt med meg i banken), kjører meg til lege/psyk når jeg ikke kan kjøre selv, kommer hjem til meg og hjelper meg med alt mulig og ikke minst - takket være dem så har jeg gratis tannlegehjelp!! Ikke dårlig. Jeg var ikke til tannlege på 14 år pga angst og dårlig økonomi og nå har jeg fått fikset alle tennene og er blitt kvitt et kjempeproblem. Så jeg ville absolutt tatt imot hjelp hvis jeg var deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.