Gå til innhold

Om å bestemme hva som skal stå på min egen resept...hmm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg fått lungebetennelse - igjen. Jeg har ikke fått det sjekket, men jeg kjenner jo lusa på gangen etterhvert, og jeg er ikke i tvil i hvertfall.

Så jeg ringer fastlegen min for å bestille time i dag. Hun er ikke tilstede, men legesekretæren ringer meg opp igjen og sier at hun sa: "Gi henne det hun vil ha." (Hmm.. Jeg vil ha en million kroner, ny sofa og et nytt kjempedigert akvarium, takk! ;o) )

Vel, her sitter jeg da, og bestiller Apocillin og Cosylan. (Det siste har jeg ikke brukt på i hvertfall 5-6 år, men når til og med familien begynner å få blå ringer under øya av søvnmangel, ja så er det nok en god ide med litt Cosylan til natten, tross alt. Kanskje får vi sove alle 5 da?)

Det er litt merkelig for meg dette, for selvsagt synes jeg at jeg er en ekspert på min sykdom, hvilket jeg jo er, men samtidig føler jeg kanskje nå at jeg burde ha fått tatt noen prøver og greier, sånn at det fastslått også fra legens side at det er lungebetennelse. Nå i disse pencillinskumle tider, mener jeg...

Egentlig burde jeg hatt mitt eget legekontor, sånn at jeg kunne skrive ut mine resepter på astma- og infeksjonsmedisiner... og sykemeldinger. ;o)

Vel, jeg får håpe at min egen behandling virker da, sånn at jeg i løpet av 10 dager blir kvitt dritten.

mvh

Wenke Lunde, Sykepleier
Skrevet

Ja, jeg tror nok at det kunne være betryggende å få nærkontakt med legen. Men denne legen har tydeligvis klokketro på at du vet best selv. Jeg tror nok at jeg i alle fall ville ringt tilbake når legen er tilbake, og bedt om time for prøver osv.

Skrevet

Ja, jeg tror nok at det kunne være betryggende å få nærkontakt med legen. Men denne legen har tydeligvis klokketro på at du vet best selv. Jeg tror nok at jeg i alle fall ville ringt tilbake når legen er tilbake, og bedt om time for prøver osv.

Ja, jeg kommer nok til å gjøre det, etterhvert. Nå er jeg jo i gang med kuren, og merker allerede forbedring på hosten. (Hoster bare tusen ganger om dagen nå, mot 1500 i går! Hehe..)

Jeg er helt sånn karusell i hodet i dag, lurer på om det kan være Appocillin som gjør meg sånn? Kan ikke huske det fra tidligere.. Det er skikkelig ubehagelig å være konstant svimmel. Det går vel over...

Jeg tror at dette var rett medisin til akkurat rett tid, for etter å ha tatt 1200 mg 5 ganger nå, så er jeg faktisk bedre i pusten alt. :o)

Ha ei god helg, Wenke, du er nå en knupp som orker å svare på alt maset mitt til stadighet! :o)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ja, jeg kommer nok til å gjøre det, etterhvert. Nå er jeg jo i gang med kuren, og merker allerede forbedring på hosten. (Hoster bare tusen ganger om dagen nå, mot 1500 i går! Hehe..)

Jeg er helt sånn karusell i hodet i dag, lurer på om det kan være Appocillin som gjør meg sånn? Kan ikke huske det fra tidligere.. Det er skikkelig ubehagelig å være konstant svimmel. Det går vel over...

Jeg tror at dette var rett medisin til akkurat rett tid, for etter å ha tatt 1200 mg 5 ganger nå, så er jeg faktisk bedre i pusten alt. :o)

Ha ei god helg, Wenke, du er nå en knupp som orker å svare på alt maset mitt til stadighet! :o)

Med vennlig hilsen

Hei Poetica:)

Ser du også er plaget med stygg hoste.

Om du har tatt Cosylan i dag og det er lenge siden du har tatt den kan det være den som gjør deg karusell i hodet. Jeg har i alle fall blitt svimmel når jeg tar cosylan første gangen.

God bedring.

Ps: jeg trenger heller ikke å gå til legen for å få Cosylan men har aldri opplevd at legen har skrevet ut penicilin uten å ha vært der først.

Skrevet

Hei Poetica:)

Ser du også er plaget med stygg hoste.

Om du har tatt Cosylan i dag og det er lenge siden du har tatt den kan det være den som gjør deg karusell i hodet. Jeg har i alle fall blitt svimmel når jeg tar cosylan første gangen.

God bedring.

Ps: jeg trenger heller ikke å gå til legen for å få Cosylan men har aldri opplevd at legen har skrevet ut penicilin uten å ha vært der først.

Hei Solsikke!

Neida, jeg har ikke tatt Cosylan i dag jeg, hadde tenkt jeg bare skulle ta det til natta. Pencillinen tar knekken på lungebetennelsen så det er allerede blitt litt bedre, faktisk. At jeg er så svingstang kan kanskje være pga at jeg har feber, men det er nå svært slitsomt da, det føles som om jeg svaier enten jeg sitter, går eller står.

Jeg skjønner nok at legen tar sjansen på å skrive ut pencillin til meg, jeg har jo hatt over 20 lungebetennelser de siste åra, så jeg har vel fått litt peil etterhvert.

Men det er nå greit å få tatt en sjekk lell når det blir sånn riktig ille, syns jeg. Selv "eksperter" kan trenge det, ikke sant? ;o)

Ikke et galt ord om legen min, jeg tviler på at det er noen andre pasienter enn meg hun ville ha gjort det sånn til.

God helg, Solsikke!

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...