Gå til innhold

Å like sin straff?

Anbefalte innlegg

Gjest Møkkamor
Skrevet

Jeg bruker mat (les: jo søtere dess bedre) som belønning og straff, og har gjort det lenge.

Har så smått begynne å forstå litt av hva det dreier seg om, men det som gjør meg forvirret er:

Kan en like sin straff? Jeg nyter jo smaken av det jeg putter i meg, men hater etterpå.

Det er ei smørje...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Her er det vel noe feil med dine definisjoner. Om jeg velger å definere biff og rødvin som straff, skulle det ikke forundre meg om jeg likte straffen :-)

Gjest Høstløv
Skrevet

''Kan en like sin straff? Jeg nyter jo smaken av det jeg putter i meg, men hater etterpå.''

Jeg vil gi dette et annet ord enn "straff", dette er jo "trøstespising".

Gjest Møkkamor
Skrevet

Her er det vel noe feil med dine definisjoner. Om jeg velger å definere biff og rødvin som straff, skulle det ikke forundre meg om jeg likte straffen :-)

Vanskelig å skrive kort om dette.

Mange ganger er det som med biff og rødvin, men minst like ofte hater jeg det jeg stapper innpå, og synes ikke det er godt i det hele tatt. Men om jeg ikke gjør det får jeg panikkangst og hele bøtteballetten, får katastrofetanker osv osv. Ender da ofte med å kaste opp etterpå.

Det forringer livet mitt i svært stor grad. Fortviler!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...