Gjest Møkkamor Skrevet 12. april 2011 Skrevet 12. april 2011 Jeg bruker mat (les: jo søtere dess bedre) som belønning og straff, og har gjort det lenge. Har så smått begynne å forstå litt av hva det dreier seg om, men det som gjør meg forvirret er: Kan en like sin straff? Jeg nyter jo smaken av det jeg putter i meg, men hater etterpå. Det er ei smørje... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. april 2011 Skrevet 13. april 2011 Her er det vel noe feil med dine definisjoner. Om jeg velger å definere biff og rødvin som straff, skulle det ikke forundre meg om jeg likte straffen :-) 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 13. april 2011 Skrevet 13. april 2011 ''Kan en like sin straff? Jeg nyter jo smaken av det jeg putter i meg, men hater etterpå.'' Jeg vil gi dette et annet ord enn "straff", dette er jo "trøstespising". 0 Siter
Gjest Møkkamor Skrevet 13. april 2011 Skrevet 13. april 2011 Her er det vel noe feil med dine definisjoner. Om jeg velger å definere biff og rødvin som straff, skulle det ikke forundre meg om jeg likte straffen :-) Vanskelig å skrive kort om dette. Mange ganger er det som med biff og rødvin, men minst like ofte hater jeg det jeg stapper innpå, og synes ikke det er godt i det hele tatt. Men om jeg ikke gjør det får jeg panikkangst og hele bøtteballetten, får katastrofetanker osv osv. Ender da ofte med å kaste opp etterpå. Det forringer livet mitt i svært stor grad. Fortviler! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.