Gå til innhold

Har ikke jeg det bra, har ikke barna det bra?

Anbefalte innlegg

Jeg mener fortsatt at når man på mange år ikke har kjent annet enn "broderlige" følelser for sin partner og dermed f.eks.sliter med det intime samlivet (snakker da om år), så skal man slippe å fortsette og dermed få høre at det var "feil" å gå....

Jeg ville heller svart at en ikke bør kjenne så veldig etter desse følelsene. Viktig å tenke positivt på forholdet selv om tiltrekningen ikke er der så lenge forholdet ellers er bra.

Fortsetter under...

• Svar 210
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

39

• laban

10

• Sør

8

• Mammantil3

8

Mest aktive i denne tråden

Så om noen sier de ikke føler noe for partneren sin fordi han/hun har fått masse rynker i ansiktet så er det bare å gå? Dette er bare for å vise eksempel. Noen mister tiltrekningen bare fordi utseendet har forandret seg eller fordi partneren ikke er så spenstig og pen lenger. Det er slettes ikke uvanlig. Er det da greit at de går?

''Det er slettes ikke uvanlig.''

Hvordan vet du egentlig det? Hvordan vet du at det virkelig er det som er grunnen?

''Er det da greit at de går?''

Det er omtrent det dummeste spørsmålet du kan stille meg, for jeg er så glad for at jeg ikke behøver å ha noen mening om hva andre gjør i så måte. For det angår virkelig ikke meg!

''Det er slettes ikke uvanlig.''

Hvordan vet du egentlig det? Hvordan vet du at det virkelig er det som er grunnen?

''Er det da greit at de går?''

Det er omtrent det dummeste spørsmålet du kan stille meg, for jeg er så glad for at jeg ikke behøver å ha noen mening om hva andre gjør i så måte. For det angår virkelig ikke meg!

En må tåle å bli diskutert når en først velger å utlevere seg noe. Ellers bør en la være å si noe.

Jeg ville heller svart at en ikke bør kjenne så veldig etter desse følelsene. Viktig å tenke positivt på forholdet selv om tiltrekningen ikke er der så lenge forholdet ellers er bra.

Og det tror du ikke togli prøvde da eller? Skjønner du virkelig ikke at når man blir så syk som togli så er det altoppslukende og man er nødt til å gjøre noe?

Vel, det virker som et meget naivt utsagn, skrevet mest for å trolle.

En må tåle å bli diskutert når en først velger å utlevere seg noe. Ellers bør en la være å si noe.

''En må tåle å bli diskutert når en først velger å utlevere seg noe. Ellers bør en la være å si noe.''

Hallo? Du ga deg ikke hverken før eller etter at hun sa litt eller mye..... Du har fortsatt innsigelser og hun hadde ikke god nok grunn for deg, men det behøver da ikke hun bry seg døyten om.

Annonse

Jeg mener fortsatt at når man på mange år ikke har kjent annet enn "broderlige" følelser for sin partner og dermed f.eks.sliter med det intime samlivet (snakker da om år), så skal man slippe å fortsette og dermed få høre at det var "feil" å gå....

Den eneste som avgjør når/om man skal gå er en selv - man står jo ikke "til regnskap" for noen, og langt mindre for tilfeldige troll på DOL. :-)

Med vennlig hilsen

''En må tåle å bli diskutert når en først velger å utlevere seg noe. Ellers bør en la være å si noe.''

En ting til ang. dette: Det er du som bør la være å bry deg i den grad at du synser og mener så mye om andres grunner for å gå eller bli. Du må rett og slett lære deg at du må gå ut i fra at andre fatter sine valg veloverveid.

Og det tror du ikke togli prøvde da eller? Skjønner du virkelig ikke at når man blir så syk som togli så er det altoppslukende og man er nødt til å gjøre noe?

Det er ikke det diskusjonen egentlig dreier seg om. Togli er egentlgi helt anonym for meg. Det diskusjonen dreier seg om er om det er greit å gå fordi en ikke er tiltrukket lenger. Vi er ikke enige i det og det er greit. Det er faktisk veldig mange som også angrer på brudd og som også så at gresset ikke var grønnere på den andre siden. Jeg synes det er en skremmende utvikling at skilsmisse er greit om du ikke føler noe lengre. Hva med unge som ikke har tenkt så langt kanskje? De tror vel at når de ikke er forelsket lenger så må de gå ellers kan de bli alvorlig syke. Det er så sprøtt at det ikke ligner noe.

Om du blir syk fordi du ikke er tiltrukket av din mann som ikke er så pen lengre så mener jeg det er du som har et problem å jobbe med.

Det er ikke det diskusjonen egentlig dreier seg om. Togli er egentlgi helt anonym for meg. Det diskusjonen dreier seg om er om det er greit å gå fordi en ikke er tiltrukket lenger. Vi er ikke enige i det og det er greit. Det er faktisk veldig mange som også angrer på brudd og som også så at gresset ikke var grønnere på den andre siden. Jeg synes det er en skremmende utvikling at skilsmisse er greit om du ikke føler noe lengre. Hva med unge som ikke har tenkt så langt kanskje? De tror vel at når de ikke er forelsket lenger så må de gå ellers kan de bli alvorlig syke. Det er så sprøtt at det ikke ligner noe.

Om du blir syk fordi du ikke er tiltrukket av din mann som ikke er så pen lengre så mener jeg det er du som har et problem å jobbe med.

Jeg tror faktisk ikke det er slik at noen går fordi mannen deres ikke er så pen lengre eller lignende. I alle fall ikke når det er barn med i bildet.

Hvilke valg andre tar for sine liv har hverken jeg eller du noe som helst med og jeg ser heller derfor ingen grunn til videre diskusjon om dette.

Hvis du ønsker en slik diskusjon kan du gjøre det "generelt", og uten å bruke individer som eksempel.

Hvis du ønsker en slik diskusjon kan du gjøre det "generelt", og uten å bruke individer som eksempel.

''Hvis du ønsker en slik diskusjon kan du gjøre det "generelt", og uten å bruke individer som eksempel.''

Enig og her har han/hun gravd så til de grader i togli sin sak at jeg blir mektig provosert. Det går da virkelig ikke an.

Annonse

Nå var det Togli som startet om å skrive om seg selv, så da må en også tåle reaksjoner. Hvis ikke bør en skrive noe.

''Nå var det Togli som startet om å skrive om seg selv, så da må en også tåle reaksjoner. Hvis ikke bør en skrive noe.''

Og det tåler hun og har hun da tålt. Poenget er at du ikke gir deg uansett. Du må forstå at hun har sin grunn, hun vet det var rett for henne og hun angrer ikke. Hva mer ber du om? La det være!

''Nå var det Togli som startet om å skrive om seg selv, så da må en også tåle reaksjoner. Hvis ikke bør en skrive noe.''

Og det tåler hun og har hun da tålt. Poenget er at du ikke gir deg uansett. Du må forstå at hun har sin grunn, hun vet det var rett for henne og hun angrer ikke. Hva mer ber du om? La det være!

HVorfor skulle jeg gi meg? Jeg prøver da bare å begrunne hva jeg mener. Nå var det faktsik hun som startet med å skrive at hun ikke var enig med meg. Så ikke skyld på meg.

Nå var det Togli som startet om å skrive om seg selv, så da må en også tåle reaksjoner. Hvis ikke bør en skrive noe.

Nei, det er DU som går langt over streken for anstendig oppførsel, og som mistolker togli så til de grader at det ikke engang er morsomt.

HVorfor skulle jeg gi meg? Jeg prøver da bare å begrunne hva jeg mener. Nå var det faktsik hun som startet med å skrive at hun ikke var enig med meg. Så ikke skyld på meg.

Jeg skylder ikke på deg, men du fortsetter å skylde på henne og fortelle henne hva hun burde gjort, hva hun burde fokusert på osv. Det går da virkelig ikke an.

Nei, det er DU som går langt over streken for anstendig oppførsel, og som mistolker togli så til de grader at det ikke engang er morsomt.

Nei alvorlig talt. Togli staret denne diskusjonen med meg. Det var hun som ba om diskusjon. Jeg svarte innsender på sprøsmålet, så begynner hun med å si hun var helt uenig med meg p.g.a sin opplevelse. At det går ann!!

Nei alvorlig talt. Togli staret denne diskusjonen med meg. Det var hun som ba om diskusjon. Jeg svarte innsender på sprøsmålet, så begynner hun med å si hun var helt uenig med meg p.g.a sin opplevelse. At det går ann!!

''Nei alvorlig talt. Togli staret denne diskusjonen med meg. Det var hun som ba om diskusjon. Jeg svarte innsender på sprøsmålet, så begynner hun med å si hun var helt uenig med meg p.g.a sin opplevelse. At det går ann!!''

Det er meget tvilsomt at togli ville diskutere med deg, eller noen andre, hvorvidt det var rett av henne å gå eller ikke.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...