Gå til innhold

Har ikke jeg det bra, har ikke barna det bra?

Anbefalte innlegg

JA og du bør kanskje også være forsiktig med å skrive den absolutte sannhet som f.eks. :

Når man i mange år går rundt og ikke føler annet enn vennskap for partneren sin, så går det tilslutt på helsa løs...

Når du skriver det slik, synes jeg også det er på sin plass å påstå det motstatte om en er helt uenig og kunne hevde at en heller har et perosnlig problem når en vektlegger slike følelser så sterkt.

Jeg synes igrunnen ikke dette virka som den absolutte sannhet? Noen tar sikkert til takke med å være ulykkelig så lenge alle rundt dem føler seg lykkelige, mens andre velger å tenke at de har bare et liv og har rett til å være lykkelige i det ene livet de er tildelt. Jeg valgte tilslutt å ta hensyn til dette...

Fortsetter under...

• Svar 210
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

39

• laban

10

• Sør

8

• Mammantil3

8

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes igrunnen ikke dette virka som den absolutte sannhet? Noen tar sikkert til takke med å være ulykkelig så lenge alle rundt dem føler seg lykkelige, mens andre velger å tenke at de har bare et liv og har rett til å være lykkelige i det ene livet de er tildelt. Jeg valgte tilslutt å ta hensyn til dette...

..Og så er man vel ikke nødt til å være ulykkelig heller, selv om det evt er mest vennskapelige følelser igjen?

Skal det ikke være lov til å føle seg lykkelig selv om en ikke har følt seg tiltrukket av partenren på flere år? Selv om du ikke følte deg lykkelig så kan du ikke gå rudnt å hevde at det gjelder også for alle.Når du kan gi deg rett til å hevde sånt så mener jeg du går alt for langt.

Togli la selv opp til diskusjon og når noen gjør det mener jeg at jeg også må ha rett til å si min mening.

Togli skrev dette som svar til meg:

"Jeg er faktisk ganske uenig med deg der.... Selv var jeg i et helt ok forhold i 23 år. Vi fikk tre barn sammen. Når man i mange år går rundt og ikke føler annet enn vennskap for partneren sin, så går det tilslutt på helsa løs... Det er ikke godt å føle at man gruer seg til å være intim, samt at man aldri ønsker å reise bort sammen alene f.eks. Det er ikke sånn et forhold skal være. Det er klart at man ikke kan forvente at gnisten er der hele tiden, men når den er totalt fraværende blir det psykisk tøft...

Det er mange år siden jeg har hatt det så bra som nå følelsesmessig sett, selv om det er en berg-og dalbane jeg er igjennom :) Samtidig er det godt å føle at jeg endelig LEVER:)

Til og med barna mener at dette var det beste for oss da de merket at jeg ikke hadde det så bra -til tross for at vi sjelden krangla og at vi faktisk respekterte hverandre. Det som ville skjedd om jeg "holdt ut" i ti år til er at jeg ville kommet til å bli bitter... Det var på høy tid å komme meg ut av forholdet, for det er ikke riktig å være sammen kun for barnas skyld.... Det går utrolig bra med barna, og jeg tror at måten et samlivsbrudd skjer på er alfa og omega her... Det viktigste for barna er å se at mamma og pappa kan samarbeide og vise hverandre respekt til tross for at de ikke bor sammen mer. Det verste for barn er å bo i en "krigssone", både om mor/far bor sammen eller hver for seg...

Er det _litt_ følelser igjen for partneren, bør man jobbe hardt for samlivet. Er begeret helt tomt tror jeg ofte det er vanskelig å fylle det igjen... – togli

Svar på innlegg Nytt innlegg"

Hvorfor skulle ikke jeg da ha rett til å si meg uenig. Hun har jo bedt om diskusjon jo.

Jeg hadde behov for å si at jeg var uenig fordi jeg skjønte at du neppe hadde vært i mine sko.... Det ble naturlig å trekke inn egne erfaringer for å begrunne mine meninger. Hadde vel ikke i mine villeste fantasier trodd at noen skulle komme og fortelle meg at jeg hadde problemer i ekteskapet fordi jeg slet psykisk og derfor burde få hjelp til å løse mine egne problemer ;)) Da er det jaggu mange som sliter psykisk altså :P

Så om noen sier de ikke føler noe for partneren sin fordi han/hun har fått masse rynker i ansiktet så er det bare å gå? Dette er bare for å vise eksempel. Noen mister tiltrekningen bare fordi utseendet har forandret seg eller fordi partneren ikke er så spenstig og pen lenger. Det er slettes ikke uvanlig. Er det da greit at de går?

Jeg tror du må ha mange rare venner..... En hel bråte som lever i samliv der de ikke orker å kysse mannen sin mer, men velger å holde sammen uansett - og venner som går fra mannen sin fordi han ikke lenger er like spenstig som før?? ;)

Eksen min sykla Trondheim-Oslo ifjor, så jeg tror jeg er unnskyldt for å ha "stukket av" pga hans reduserte spenstighet iallefall ;)

Jeg tror du må ha mange rare venner..... En hel bråte som lever i samliv der de ikke orker å kysse mannen sin mer, men velger å holde sammen uansett - og venner som går fra mannen sin fordi han ikke lenger er like spenstig som før?? ;)

Eksen min sykla Trondheim-Oslo ifjor, så jeg tror jeg er unnskyldt for å ha "stukket av" pga hans reduserte spenstighet iallefall ;)

Det med rynker var eksempel.

Ja jeg har flere lykkelige venner som ikke har kysset mannen sin på flere år. Hvilken rett har du til å si at de er rare?

Annonse

Ja jeg har flere lykkelige venner som ikke har kysset mannen sin på flere år. Hvilken rett har du til å si at de er rare?

''Hvilken rett har du til å si at de er rare?''

Var det ikke du som mente at det var OK å "mene" ting om andre?

Eller gjelder det kun deg?

''Hvilken rett har du til å si at de er rare?''

Var det ikke du som mente at det var OK å "mene" ting om andre?

Eller gjelder det kun deg?

Jeg har aldri gitt togli et stempel som person. Det eneste jeg har sagt er at hun sikkert er et flott menneske. Det å diskutere et problem/sak er ikke det samme som å sette merkelapp på folk. En blir jo nærmest diskirminert her om en føler seg lykkelig i et forhold hvor det bare er vennskap over år.

Så du vet at de er lykkelige i ekteskapene sine? Alle trodde jeg var lykkelig også......

Forresten er det lett å gjennomskue hvem du er, så du kan igrunnen bare skrive med ditt virkelige nick ;)

Jeg har aldri gitt togli et stempel som person. Det eneste jeg har sagt er at hun sikkert er et flott menneske. Det å diskutere et problem/sak er ikke det samme som å sette merkelapp på folk. En blir jo nærmest diskirminert her om en føler seg lykkelig i et forhold hvor det bare er vennskap over år.

Du tolker og mistolker i en slik hastighet at det har liten hensikt å "diskutere" med deg.

Så du vet at de er lykkelige i ekteskapene sine? Alle trodde jeg var lykkelig også......

Forresten er det lett å gjennomskue hvem du er, så du kan igrunnen bare skrive med ditt virkelige nick ;)

''Alle trodde jeg var lykkelig også......''

Der ser man hvor lite man egentlig vet om hvordan andre har det. Ergo bør man i alle fall ikke stille spørsmålstegn til om andre har gått fra hverandre for lett eller ikke.

Jeg blir helt matt av sånt jeg, om du ikke alt har skjønt det. :-)

Annonse

Ja, de er lykkelige likevel og noen har til og med blitt kjærester omtrent helt uten noen følelelser men fordi de så de ville få det godt med en snill mann.

hidi, the scorpion

Ja, de er lykkelige likevel og noen har til og med blitt kjærester omtrent helt uten noen følelelser men fordi de så de ville få det godt med en snill mann.

Kan neppe kalles kjærlighet, da! Men mange lever i vennskapsforhold, dem om det!

''Alle trodde jeg var lykkelig også......''

Der ser man hvor lite man egentlig vet om hvordan andre har det. Ergo bør man i alle fall ikke stille spørsmålstegn til om andre har gått fra hverandre for lett eller ikke.

Jeg blir helt matt av sånt jeg, om du ikke alt har skjønt det. :-)

Joda, har skjønt at vi to er veldig enige her! :)

Hadde du skrevet dette for 50 år siden, eller evt. som noe normalt i en helt annen kultur enn i Norge, så hadde jeg sikkert ikke lea på øyenbryna ;)

Jeg er ufattelig glad for at man idag har så stor frihet at man kan få lov til å lytte til sine egne følelser og gjøre det som føles riktig for en selv og sine :)

Hva er så din definisjon på kjærlighet?

Det finnes ulike typer kjærlighet. Den ene typen er den man har for barna sine og andre man er glad i, men ikke har et seksuelt forhold til. Den andre typen er den man har til den man har valgt å leve sammen med. Den innbefatter å elske personen, samt kunne orke å ha et intimt forhold til vedkommende.

Mitt syn:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...