Gå til innhold

Min partner lyver.

Gjest ShouldIstayorshouldIgo

Anbefalte innlegg

Gjest ShouldIstayorshouldIgo
Skrevet

Vårt forhold har vart i 6 år. Opplevelsen har vært berg og dalbane. Min partner tilfredsstiller og stimulerer meg på alle plan, men med ca en gang i året oppdager jeg at jeg er blitt løyet for. Løgnene omhandler penger så vel som at nikotinproduktbruk, som min partner selv har proklamert seg ferdig, men fortsatt anvender. Min sorg er at jeg føler meg uviktig, tatt for gitt og at jeg ikke får leve i et ekteskap med den nærheten jeg drømmer om. Alltid viser det seg å ha vært løgner imellom oss, hvilket gjør at jeg i ettertid føler gode perioder som en illusjon. Partneren min har til sammen gått til samtaleterapi hos 2 leger, samt en teraput hos familiekontoret. Kan min parter/vårt samliv hjelpes?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kan ikke unngå å tenke at her er det ikke bare prinsippet, men også alvorlighetsgraden som gjelder.

Har han smugrøkt et par ganger? Hva går de økonomiske løgnenen ut på? Har han spilt bort 100.000 eller kjøpt ny bil uten at du vet det? Eller har han kjøpt en fiskestang?

Gjest youshouldgo
Skrevet

Jeg var omtrent i din situasjon for flere år siden. Jeg tok han ikke direkte i å lyve, men hadde sterke mistanker og det var mye rare ting som skjedde. Jeg lot mistankene komme han tilgode. Etterhvert gikk årene og jeg satt der og delte økonomi med en som bare ble værre, ingen respekt for meg og mitt fornuftige pengeforbruk. Dermed begynte han å svindle meg ved å holde tilbake penger som skulle vært felles, brukte det på seg selv, løgnene ballet på seg, noe som gjorde han til en person det ikke gikk an å være i hus med. Tilslutt hadde jeg for mye på han og fikk bekreftet en stor økonomisk løgn, selv om det etter all sansynlighet bare var en av flere. Unner ingen å havne der. Sannheten kom aldri frem. Når man venner seg til å lyve gjennom mange år, så blir det bare en naturlig del av personen.

Skrevet

Hmmm, om du reagere så alvorlig på smugrøyking bør du nok også stille spørsmålet om hvorfor han røyker i smug? Tør han ikke fortelle? Hvordan reagerer du på hans "avvik"?

Når det gjelder penger, snakker vi noen tusenlapper brukt på egen hobby/interesse, eller 200 000 tapt i poker?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...