Gå til innhold

Hva nå?

Gjest Trenger råd til veien videre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sliten. Har vært sykemeldt i snart 3 mnd nå. Skjønner at jeg har angst, er stresset m.m. Har gode dager og dårlige dager. Det som er problemet mitt er at jeg tror jeg tenker for mye på tilstanden min. Feks på jobb, jeg prøvde å jobbe litt igjen i sykmeldingsperioden, og det gikk fint så lenge jeg hadde rolige arbeidsoppgaver å fordype meg i, ved skrivebordet mitt. Men når vi skulle ha matpause, fikk jeg tid til å tenke over hvordan jeg har det, og jeg syntes det var vanskelig. eller jeg fikk en telefon, måtte gå i skranke/publikumstjeneste topper deg seg for meg igjen, jeg blir veldig veldig anspent og stresset.

Er det bare tida som må tas til hjelp fortsatt? Hvor lenge må eg regne med å være sykmeldt? Er det i det hele tatt mulig å klare dette uten medisiner, jeg går foreløpig ikke på noe medisiner.

Og viktigst av alt, hvordan kan jeg koble ut tankene om bevisstheten om min angst osv.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ved angst er psykoterapi langt viktigere enn medisiner. Har du prøvd det?

På jobb er det viktiig at du en lang periode kan få oppgaver som du mestrer, trives med og ikke blir for stresset av.

En skal raskt tilbake i jobb, men en skal trappe opp langsomt.

Skrevet

Ved angst er psykoterapi langt viktigere enn medisiner. Har du prøvd det?

På jobb er det viktiig at du en lang periode kan få oppgaver som du mestrer, trives med og ikke blir for stresset av.

En skal raskt tilbake i jobb, men en skal trappe opp langsomt.

Tusen takk for svar, nå har jeg grublet over det med medisiner siden jeg ble sykmeldt for snart 3 mnd siden, da legen mente jeg burde begynne på det. Da bestemmer jeg meg for å legge den tanken vekk!:)

Jeg er henvist til psykolog, men er tydelig lange lange ventelister, ikke hørt noe der ennå.

Men går til psykomotorisk fysioterapi, men det blir vel ikke det samme, eller?

Hva mener du med raskt tilbake til jobb, er da 3 mnd lang tid?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...