Gå til innhold

Spisevegring?

Anbefalte innlegg

Gjest Olle123
Skrevet

Jeg har en søster på 52 år som jeg å mine søsken er meget bekymret for. Hun blir bare tynnere og tynnere for hver dag og no ser hun direkte syk ut. Hun sier at hun føler halsen krymper seg når hun skal svelge maten, så det er da et svare strev med spisingen. Hun har oppsøkt psykolog uten nevneverdig forandring. Etter mitt skjønn bør hun innlegges på sykehus, før noe går riktig galt. Har mistanke om at dette er en form for spisevegring. Hva mener du må gjøre i denne situasjonen? Takk for svar. Mvh Kjell

Gjest xbellax
Skrevet

Oppsøk primærlege aller først, det kan være dette er noe rent fysisk og ikke mentalt i det hele tatt.

Skrevet

For det første vil jeg anbefale at hun blir skikkelig undersøkt for å utelukke at det er noe fysisk.

Jeg vil også anbefale henne å drikke næringsdrikk for å hindre yttterligere vektnedgang og sånn at kroppen får den næringen den trenger for å holde seg frisk.

Jeg har selv et barn som ikke spiser, men lever på næringsdrikk. Vi får næringsdrikken på blå resept, og får den derfor gratis.

Gjest jejejeje
Skrevet

Man legges ikke inn på sykehus fordi man føler at halsen krymper seg og derfor har problemer med å få ned maten. Man oppsøker fastlegen for å finne ut om det er noe fysisk galt. Hun er 52 år, er hun syk på en annen måte som gjør at hun ikke kan bestille time og komme seg til fastlege? I så tilfelle ville jeg kontaktet fastlegen hennes.

Gjest Olle123
Skrevet

Man legges ikke inn på sykehus fordi man føler at halsen krymper seg og derfor har problemer med å få ned maten. Man oppsøker fastlegen for å finne ut om det er noe fysisk galt. Hun er 52 år, er hun syk på en annen måte som gjør at hun ikke kan bestille time og komme seg til fastlege? I så tilfelle ville jeg kontaktet fastlegen hennes.

Hun har vært hos fastlege å sykehus, finner ingen feil med halsen

Gjest Olle123
Skrevet

Oppsøk primærlege aller først, det kan være dette er noe rent fysisk og ikke mentalt i det hele tatt.

Hun har vært hos fastlegen å på sykehus, men finner ingen ting galt med halsen. men kan det være en sammenheng med at hun og familien har flyttet til et nytt sted å at hun vantrives der?

Skrevet

For det første vil jeg anbefale at hun blir skikkelig undersøkt for å utelukke at det er noe fysisk.

Jeg vil også anbefale henne å drikke næringsdrikk for å hindre yttterligere vektnedgang og sånn at kroppen får den næringen den trenger for å holde seg frisk.

Jeg har selv et barn som ikke spiser, men lever på næringsdrikk. Vi får næringsdrikken på blå resept, og får den derfor gratis.

Takk for svaret Tonette, har i dag snakket med min søster å hun skulle ta dette opp med sin lege.

Mvh Kjell

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...