Gå til innhold

å koke innvendig av irritasjon og sinne

Anbefalte innlegg

Sool1365380740
Skrevet

Er det flere enn meg som bobler av irritasjon og sinne på innsiden,men gjør sitt beste for å holde det skjult? Kjenner bare jeg ser på tv,på dumme reklamer om feks. mascara... og allt det fantastiske den inneholder og at vippene blir 10 ganger så lange...

Eller shampo med perleproteiner eller hår sement... Er mye tull og tøv i reklamebransjen ja,men hvorfor lar jeg det plage meg? Føler at jeg er på grensen til å sprekke av sinne innimellom. Det er rett og slett irriterende! Og ute blandt folk kjenner jeg også at jeg mangler tålmodighet. Føler meg som ei tikkende bombe som aldri går av. Blir irritert av bagateller. Liker ikke meg selv som denne personen. Kommer og går i perioder dette. Er forvirrende å svinge sånn i humøret og følelsene. Det er frustrerende! Er det galt av meg å ville vite hvem jeg er?! Er det galt av meg å ville utredes,for å kanskje lettere forstå hvem jeg er,og kanskje klare å akseptere meg selv litt mer? Måtte bare få ut litt...og har ikke andre å ta opp dette med,så jeg spør dere hær på dol. Håper dere har en fin fredagskveld :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har det på den måten med reklamen til Kims potetgull. Ingen Kims ingen kos. Jeg får helt noia og må skifte kanal når faenskapet åpenbarer seg på skjermen.

Jeg kommer aldri til å kjøpe Kims igjen, og det er pga denne reklamen.

Idiotiske shampo-reklamer plager meg ikke i like stor grad, men det er fordi jeg glemmer fokuset på shampo og konsentrerer meg om den nakne kroppen som smører seg inn i herligheten før hun med et sexy smil spyler seg ren og pen.

Skrevet

Jeg har det sånn med enkelte reklameinnslag. Det blir bare for dumt...

Men mest av alt så har jeg det sånn når jeg ser Siv Jensen i tv-ruta og i diskusjoner.

Skrevet

Jeg irriterer meg over f.eks. "Nytt og nyttig"-katalogen som inneholder uante mengder nips og dill og unyttige ting og tenker som oftest at det burde vært forbudt å lage sånt! Det er jo bare søppel og forurenser allerede fra det blir laget!

Sool1365380740
Skrevet

Jeg har det på den måten med reklamen til Kims potetgull. Ingen Kims ingen kos. Jeg får helt noia og må skifte kanal når faenskapet åpenbarer seg på skjermen.

Idiotiske shampo-reklamer plager meg ikke i like stor grad, men det er fordi jeg glemmer fokuset på shampo og konsentrerer meg om den nakne kroppen som smører seg inn i herligheten før hun med et sexy smil spyler seg ren og pen.

hehe...godt det ikke bare er meg da.... Det er iallefall en trøst. Men skal nå prøve å ikke knuse tvn. ÅÅÅh! Prior ferdigpisket omelettrøre! Skal man ikke gjøre noe selv lenger?! Angående kropper på tv...reagerer ikke på det overhodet faktisk. Tror akkurat det er ei mannegreie. Eller så er jeg bare anneledes på det området også...

Sool1365380740
Skrevet

Jeg irriterer meg over f.eks. "Nytt og nyttig"-katalogen som inneholder uante mengder nips og dill og unyttige ting og tenker som oftest at det burde vært forbudt å lage sånt! Det er jo bare søppel og forurenser allerede fra det blir laget!

JA! Skulle virkelig vært begrensninger på hva som var lovt å lage og selge... Jeg for min del kunne godt klart meg uten alle de kiloene med reklame som dumper ned i postkassa,for så å havne i søppelboksen rett etter. Tenk om vi kunne vært litt flinkere å spørre oss selv: Trenger jeg virkelig dette? Og er man i tvil så ikke kjøp det! Det ville spart miljøet det....

Skrevet

Jeg tror jeg er blitt nesten immun mot tv-reklame. Hvis det står på, registrerer jeg omtrent ikke noe av det som sies. Hvis det er jeg som har fjernkontrollen, er jeg imidlertid kjapp til å svitsje når reklamen kommer.

Sønnen min på snart tolv suger til seg alt av reklame. Han kan alle replikker utenat og deklamerer dem hyppig for oss andre :-(

Det som irriterer meg mest, er at lyden skrus opp når reklamen kommer, slik at en MÅ skru den ned igjen. Og da, når jeg først har tak i fjernkontrollen, bytter jeg som regel kanal.

Jeg har ikke tenkt noe spesielt på mascara og shamporeklame.

Skrevet

Jeg tror jeg er blitt nesten immun mot tv-reklame. Hvis det står på, registrerer jeg omtrent ikke noe av det som sies. Hvis det er jeg som har fjernkontrollen, er jeg imidlertid kjapp til å svitsje når reklamen kommer.

Sønnen min på snart tolv suger til seg alt av reklame. Han kan alle replikker utenat og deklamerer dem hyppig for oss andre :-(

Det som irriterer meg mest, er at lyden skrus opp når reklamen kommer, slik at en MÅ skru den ned igjen. Og da, når jeg først har tak i fjernkontrollen, bytter jeg som regel kanal.

Jeg har ikke tenkt noe spesielt på mascara og shamporeklame.

''Jeg tror jeg er blitt nesten immun mot tv-reklame. Hvis det står på, registrerer jeg omtrent ikke noe av det som sies.''

Jeg tror mye av reklamen virker mot sin hensikt - det er neppe bare meg som boikotter ett og annet fordi reklamen er så utrolig teit? Dessuten husker jeg som regel ikke hva det egentlig er reklame for. *hehe*

Skrevet

Jeg kjenner meg litt igjen. Tv-reklamer bryr jeg meg ikke så mye om, men det hender rett som det er at jeg får lyst til å gjøre slemme ting mot irriterende mennesker jeg møter. Naboen på jobben har irritert meg over så lang tid nå at jeg kommer til å plage ham så lenge jeg kan stå på beina. Etter det også, jeg kan sikkert sitte der i rullestolen min og finne på mye faenskap likevel. Han skal lide for alle ganger han har gått meg på nervene med viktigpettermaset sitt. Det er bare så mange duster der ute. Ta dem, bare gjør det!

Skrevet

''Jeg tror jeg er blitt nesten immun mot tv-reklame. Hvis det står på, registrerer jeg omtrent ikke noe av det som sies.''

Jeg tror mye av reklamen virker mot sin hensikt - det er neppe bare meg som boikotter ett og annet fordi reklamen er så utrolig teit? Dessuten husker jeg som regel ikke hva det egentlig er reklame for. *hehe*

Enig. For min del ønsker jeg som regel IKKE å kjøpe de produktene det er reklame for (hvis jeg har lagt merke til det da).

Ungene derimot, vil helst velge akkurat det de har sett reklame for.

Har fått noen telefonundersøkelser angående reklame, og jeg scorer helt elendig på dem, husker ingenting. SØnnen min var dritflau over det jeg klarte å huske fra reklamene ;-)

Er bare litt stolt over det, jeg!

Skrevet

Bare kos uten Kims, sier nå jeg bare - den reklamen er gruusom og blir fort spolt over her i huset. Vi gjør det faktisk slik her hjemme at vi tar opp det vi vil se på (PVR), og så begynner vi å se programmet såpass uti at vi hopper over/spoler over reklamen, og dermed slipper jeg i det minste å irritere meg over akkurat det.

For det er nok av andre ting som gjør meg irritert. Billigbiler for eksempel (=de som ikke har blinklys som virker), enkelte kolleger, lærere og skolesystemet - ja, jeg kan i grunn lage en lang liste.

Men jeg innser jo at min voldsomme irritasjon bunner i andre ting - andre ting jeg bare må svelge unna for husfredens slyld (les: til barnas beste) En ting er å la seg irritere, noe annet er denne eksplosive irritasjonen jeg til tider kan kjenne på.

Da er det godt å ha gode venner å blåse ut litt til i blant. De hjelper meg å sortere, og uansett er det godt å i blant kunne slippe ut litt steam i trygge omgivelser.

Gjest frillen
Skrevet

Jeg er i grunnen svært lite irritabel. Jeg fjerner meg gjerne fra det jeg kan kjenne gir snev av irritasjonskløe. Jeg er faktisk utrolig god på å ikke irritere meg :)

Skrevet

Jeg irriterer meg ikke så voldsomt over dumme reklamer som det du gjør, men kan nok koke innvendig innimellom av andre ting.

Og så klarer jeg fint å koke på utsiden også.

Skrevet

Sønnen min irriterer seg også over den reklamen, men for meg går den rett ut.

De to reklamefilmene som jeg nå kan huske har irritert meg mest de siste årene, er en med en gutt som hyler høyt gjennom hele reklamen, og den andre er reklame for middel mot neglsopp.

WTF -- hadde aldri _hørt_ om neglsopp før, og så lager de en reklame med ekle neglsopp-busemenner-tegnefilm! Usjameg, da gjelder det å finne fjernkontrollen fort.

Skrevet

''Jeg irriterer meg over f.eks. "Nytt og nyttig"-katalogen som inneholder uante mengder nips og dill og unyttige ting og tenker som oftest at det burde vært forbudt å lage sånt! Det er jo bare søppel og forurenser allerede fra det blir laget!''

Er i utgangspunktet enig, men akkurat denne katalogen har jeg et ustyrtelig humoristisk forhold til - kan faktisk finne på å finlese den og le meg skakk :-) Var det ikke noe som het "Blinkkjøp" e.l. en gang i tida også, tro? Samme kategori; utrolig artig, men dog så unyttige produkter...

Gjest Shira :o)
Skrevet

''Jeg irriterer meg over f.eks. "Nytt og nyttig"-katalogen som inneholder uante mengder nips og dill og unyttige ting og tenker som oftest at det burde vært forbudt å lage sånt! Det er jo bare søppel og forurenser allerede fra det blir laget!''

Er i utgangspunktet enig, men akkurat denne katalogen har jeg et ustyrtelig humoristisk forhold til - kan faktisk finne på å finlese den og le meg skakk :-) Var det ikke noe som het "Blinkkjøp" e.l. en gang i tida også, tro? Samme kategori; utrolig artig, men dog så unyttige produkter...

''katalogen har jeg et ustyrtelig humoristisk forhold til - kan faktisk finne på å finlese den og le meg skakk :-)''

Samme her! Jøsses så mye rart som jeg ikke en gang ante at fantes. ;o)

Skrevet

Føler meg ikke irritabel, men sur. Det er også en utfordring særlig sosialt. Føler at det er et krav at man skal være så utadvendt og snakkesalig. Hvordan skal jeg fungere i jobb?

Skrevet

Husker for mange år tilbake at mamma irriterte seg grønn over tannkremsøl på badet! Hun var så lur at hun bestilte en kombinert tannkrem-og tannbørsteholder fra en eller annen Nytt-og nyttig.lignende sak (dette var nok på -80-tallet en gang). Pappa var noe tvilsom, men monterte den på badet. Spennende sak!

Det hadde iallefall aldri vært så mye tannkremsøl på badet som etter at denne vidundersaken ble tatt i bruk... Vi lo av den i flere år etterpå ;)

Skrevet

Husker for mange år tilbake at mamma irriterte seg grønn over tannkremsøl på badet! Hun var så lur at hun bestilte en kombinert tannkrem-og tannbørsteholder fra en eller annen Nytt-og nyttig.lignende sak (dette var nok på -80-tallet en gang). Pappa var noe tvilsom, men monterte den på badet. Spennende sak!

Det hadde iallefall aldri vært så mye tannkremsøl på badet som etter at denne vidundersaken ble tatt i bruk... Vi lo av den i flere år etterpå ;)

Unnskyld at jeg ler! Tror det er en liknende variant som henger på badet til foreldrene mine :-)

trollemor;o)
Skrevet

nei, jeg får alltid ut all frustrasjonen min.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...