Gå til innhold

NHD - Behandlere på psykehus

Anbefalte innlegg

Gjest Svarttrost
Skrevet

En skulle kanskje tro at behandlerne som er å finne på psykehus er av ypperste slag. Men her jeg bor er det stort sett turnuskandidater å finne! Psykiatere som overleger finnes, men jeg har i hvert fall sett fint lite til dem, og aldri hatt samtaler med dem, selv ikke etter svært mange innleggelser.

Synes du dette virker rimelig? For meg er det helt på trynet, får jo ikke satt en ordentlig diagnose en gang, alt er bare surr.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Et vanlig behanlderteam i en sengepost består ofte av en overlege, en psykolog, en assistentlege og en turnuslege.

Min erfaring med turnusleger er særdeles god, men som alltid finnes det sjeldne unntak.

Organiseringen av arbeidet må være slik at turnuslegen ofte har samtaler med pasienten sammen med overlegen, at det foregår regelmessig veiledning og at det er mye "mester/svenn-læring".

Skrevet

Verre der jeg har vært. Der var overlegen polsk og assistentlegen tysk. Jeg fikk oppgitt disse som behandlere, men hadde heller foretrekket turnuskandidater som forstår og kan snakke skikkelig norsk.

Gjest Jomfruland
Skrevet

Jeg har vøri på psykehus et par tre ganger. Der var det litt av hvert. Ufordragelige psykepleiere og miljøarbeidere til en psykiater som var ikke ferdig utdannet.

Gjest abcdefsdf
Skrevet

Jeg fikk en turnuslege da jeg måtte ha samtaler i en krisesituasjon en gang.

Tror kanskje hun fikk noe veiledning av overlegen, men uansett er det den beste hjelpen jeg noensinne har fått. Assistentlegen som tok over etter at turnuslegen skulle rotere, derimot......

Folk kan ha fantastiske kvaliteter selv om de ikke har kommet lengre enn turnus :)

Gjest Svarttrostt
Skrevet

Jeg fikk en turnuslege da jeg måtte ha samtaler i en krisesituasjon en gang.

Tror kanskje hun fikk noe veiledning av overlegen, men uansett er det den beste hjelpen jeg noensinne har fått. Assistentlegen som tok over etter at turnuslegen skulle rotere, derimot......

Folk kan ha fantastiske kvaliteter selv om de ikke har kommet lengre enn turnus :)

Selvfølgelig kan de ha fantastiske kvaliteter. Men det de umulig kan ha er særlig erfaring. Min erfaring med ymse turnusleger der over de siste årene er i hvert fall ikke bra.

Gjest abcdefsdf
Skrevet

Verre der jeg har vært. Der var overlegen polsk og assistentlegen tysk. Jeg fikk oppgitt disse som behandlere, men hadde heller foretrekket turnuskandidater som forstår og kan snakke skikkelig norsk.

Enig. Assistentlegen som overtok meg var også tysk.

Kombinasjon veeeldig konfronterende og misforstå hva pasienten sier, er det ikke så mye hjelp i. Jeg satt som regel som et sjokkert spørsmålstegn og lurte på hva galt jeg hadde sagt for å få en slik reaksjon, helt til jeg til slutt fikk nøstet opp i det og det viste seg at hun hadde misforstått. Hun kalte det psykodynamisk terapi, jeg kalte det "HÆ".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...