Gå til innhold

gruble

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei:) er det forsket på om grubling i hjernen kan virke positivt noen ganger? hvilke områder i hjernen er aktive ved mye grubling?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Grubling er ikke positivt.

Forskning viser at det går best med dem som har et snev av forsiktighet. Dumdristighet er ikke et mål.

Grubling derimot er per def overdreven forsiktighet og tankearbeid rundt kommende mulige vansker og farer.

Gjest Moderator
Skrevet

Hei,

Vennligst ikke benytt fullt navn som nick når du poster innlegg på doktoronline.no. Vi tillater kun anonyme innlegg.

Skrevet

Grubling er ikke positivt.

Forskning viser at det går best med dem som har et snev av forsiktighet. Dumdristighet er ikke et mål.

Grubling derimot er per def overdreven forsiktighet og tankearbeid rundt kommende mulige vansker og farer.

Hei!

Jeg vet ikke om det er min erfaring.

Jeg grubler på ting min nabo kan si eller gjøre osv...

Men jeg grubler ikke så mye når jeg skal til Sarajevo med hjelpesending i 1993, da tenkte jeg bare "dette skal jeg" og andre syns det var uforsiktig og uhørt at jeg som en av få trosset NATOs advarsler og reise gjennom frontlinjen med mat og medisiner til tross for at de fleste dro hjem.

Jeg grubler over mye, men det forhindrer meg ikke fra å gjøre ting, jeg grubler over små ting i hverdagen, over.

Kassadamen som sier sånn og sånn

Over min mann som gjør sånn og sånn

For min venninne som smilte sånn og sånn og for alt det rare som jeg ikke forstår hvorfor mennesker gjør.

Skrevet

Hei!

Jeg vet ikke om det er min erfaring.

Jeg grubler på ting min nabo kan si eller gjøre osv...

Men jeg grubler ikke så mye når jeg skal til Sarajevo med hjelpesending i 1993, da tenkte jeg bare "dette skal jeg" og andre syns det var uforsiktig og uhørt at jeg som en av få trosset NATOs advarsler og reise gjennom frontlinjen med mat og medisiner til tross for at de fleste dro hjem.

Jeg grubler over mye, men det forhindrer meg ikke fra å gjøre ting, jeg grubler over små ting i hverdagen, over.

Kassadamen som sier sånn og sånn

Over min mann som gjør sånn og sånn

For min venninne som smilte sånn og sånn og for alt det rare som jeg ikke forstår hvorfor mennesker gjør.

Det er ikke alltid vi andre heller skjønner hva folk mener med hva de sier og gjør :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...