ussen Skrevet 16. april 2011 Skrevet 16. april 2011 Det ser ut som at hoved oppgaven til Psykiatri tjenestene i kommunene er å lære folk alminnelig folkesjikk, med noen unntak. Før var det "psyke" mennesker som fikk hjelp, nå er det alle som ikke orker ditt og ikke orker datt. Dessuten synes det som at terskelen for å bli "lagt inn" altfor lav. Avd. med frivillig innlagte er nesten som "syforeninge"r. Pasienter kan bare si at blir jeg skrevet ut, tar jeg livet av meg, da får dem jo forlenget opphold. De fleste fokuserer også på diagnose som de bruker for alt det er værdt. Er vi for "dumme" eller hva skjer? 0 Siter
Kim78 Skrevet 17. april 2011 Skrevet 17. april 2011 '''Er vi for "dumme" eller hva skjer?'' Er du? 0 Siter
Gjest Du aner ikke hva du snakker om Skrevet 17. april 2011 Skrevet 17. april 2011 Terskelen er så lav, at en bekjent av meg hoppet fra en bro (og døde), en annen ble innlagt med overskårne pulsårer. Begge ble avvist av både fatlege og legevakt fordi de ikke var psyke nok. Du har tydeligvis ikke peiling på hva du snakker om. 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 17. april 2011 Skrevet 17. april 2011 Du er jo helt ute å kjøre. Det er ikke lett å bli innlagt og det skal heller ikke være det. Der finnes ingen automatikk i at du får forlenget opphold om du truer med selvmord. "De fleste fokuserer også på diagnose som de bruker for alt det er værdt." Pasienter som misbruker sin diagnose finner du like mye innen somatikken som psykiatrien, disse er heller ikke i overtall slik du beskriver med "de fleste". Forøvrig, "folkesjikk"staves folkeskikk, og "værdt" staves verdt. 0 Siter
Gjest er det noe poeng å kritisere? Skrevet 17. april 2011 Skrevet 17. april 2011 Du er jo helt ute å kjøre. Det er ikke lett å bli innlagt og det skal heller ikke være det. Der finnes ingen automatikk i at du får forlenget opphold om du truer med selvmord. "De fleste fokuserer også på diagnose som de bruker for alt det er værdt." Pasienter som misbruker sin diagnose finner du like mye innen somatikken som psykiatrien, disse er heller ikke i overtall slik du beskriver med "de fleste". Forøvrig, "folkesjikk"staves folkeskikk, og "værdt" staves verdt. ''Forøvrig, "folkesjikk"staves folkeskikk, og "værdt" staves verdt. '' Hva i all verden har det med saken å gjøre? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.