Gå til innhold

å skulle overbevise noen om at en ikke har sf

Anbefalte innlegg

Gjest spisevansker
Skrevet

Jeg har gått opp og ned i vekt pga en fordøyelsessykdom. Jeg har blitt veldig selektiv i forhold til hva jeg spiser, pga jeg får så mye trøbbel med magen. Det skaper en del begrensinger kan en mildt sagt si. Ett år gikk jeg på Zyprexa og gikk opp 10kilo. nå har jeg gått ned 10 kilo igjen,

Min tante har fått det for seg at jeg har spiseforstyrrelser. Hun vil at jeg skal oppsøke en ernæringsfysiolog. Hun snakker også om forskjellige behandlingsformer for de med spiseforstyrrelser som hun vil jeg skal forsøke. Jeg har bare ikke orket å gå inn i noen diskusjon om hvor mye trøbbel jeg har med maten pga fordøyelsen. Det føles veldig privat.

Er det noe poeng i å argumentere og si at jeg _ikke_ har spiseforstyrrelser eller høres det da mere ut som det er noe jeg ikke vil vedkjenne meg? jeg tror det er flere rundt meg som lurer på om jeg er spiseforstyrret.

Skrevet

''Jeg har bare ikke orket å gå inn i noen diskusjon om hvor mye trøbbel jeg har med maten pga fordøyelsen. Det føles veldig privat.

''

Kan du ikke bare si at du har fordøyelsesproblemer som har ført til vekt opp- og nedgang, men uten å gå inn på mer? Det er jo strengt tatt ikke noe denne tanten har noe med. Det spiller vel heller ikke så stor rolle hva hun tenker og tror?

Skrevet

Du må vel enten velge å ikke bry deg om at folk mistenker spiseforstyrrelser, være åpen om hva som egentlig feiler deg, eller be dem passe sine egne saker.

Ikke morsomt å bli mistenkt for ting man ikke har eller har gjort. Skjønner godt at du synes det er ubehagelig. De mener det sikkert godt, da:)

Gjest spisevansker
Skrevet

''Jeg har bare ikke orket å gå inn i noen diskusjon om hvor mye trøbbel jeg har med maten pga fordøyelsen. Det føles veldig privat.

''

Kan du ikke bare si at du har fordøyelsesproblemer som har ført til vekt opp- og nedgang, men uten å gå inn på mer? Det er jo strengt tatt ikke noe denne tanten har noe med. Det spiller vel heller ikke så stor rolle hva hun tenker og tror?

hun vet at jeg har en fordøyelsessykdom men hun forstår ingenting av det.

Spørsmålet mitt er heller om det har noen hensikt i å si at en har en slik sykdom hvis noen tror en har en sf?

bare litt irriterende og frustrerende å ikke bli forstått. Jeg lar jo ikke være å spise fordi jeg vil bli tynn, men det er tydeligvis vanskelig å forstå for mange.

Gjest spisevansker
Skrevet

Du må vel enten velge å ikke bry deg om at folk mistenker spiseforstyrrelser, være åpen om hva som egentlig feiler deg, eller be dem passe sine egne saker.

Ikke morsomt å bli mistenkt for ting man ikke har eller har gjort. Skjønner godt at du synes det er ubehagelig. De mener det sikkert godt, da:)

Det er bare utrolig frustrerende at folk ikke forstår det, og de forstår ikke noe mer når jeg forsøker å forklare hva som ligger bak spisemønsteret.

blir bare så IRRITERT

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...