Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok et menneske som mener jeg bør slutte med medisiner. At det er feigt å bruke det. At jeg, som den jeg er, burde klare meg uten. Jeg har alltid gjort mitt beste for å skjule for omgivelsene hvordan jeg har hatt det. Foretrekker de meg som syk eller hva er det? Tåler de ikke at det går bra med meg? Jeg er så lei meg. Og jeg blir så i tvil!

Skrevet

Gjør som LEGEN mener er best for deg. Og la være å fortelle folk om private ting som at du bruker medisiner. ;o)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Gjør som LEGEN mener er best for deg. Og la være å fortelle folk om private ting som at du bruker medisiner. ;o)

Støttes 100%!

Skrevet

Takk for svar EnolaGay! Problemet er at dette er mine mest fortrolige. Jeg trodde de hadde akseptert det. Men det er jo min sak. Jeg vet best hva som er riktig for meg.

Skrevet

Hei!

Ja det skjønner jeg, det er slitsomt med alle mulige mennesker som tror de vet best uten egentlig å ha grunnlag og kunnskap nok til å uttale seg om det de sier.

Det blir vel litt for deg med å slutte med medisiner som for meg med diverse råd fra leger/andre om at bare jeg ikke får i meg kasein/gluten/soyaprotein så blir jeg frisk og helbredet.

Faktisk ble min psykiater så sint/opprørt at hun sist noterte navnet på den ene legen som hun mener har forårsaket unødvendig håp og fortvilelse for meg.

Man blir ganske sliten av at andre mener så mye på et så tynt grunnlag, jeg håper du finner trygghet i det som er best for deg uavhengig av hva andre måtte mene, men lett er det ikke.

Gjest Orenda
Skrevet

Forstår deg,og det er sykt av folk å blande seg inn i andres medisiner. Men det gjør de,enkelte spør "Tar du medisiner nå da"? Hvis jeg svarer nei sier de "Så flott". Hvis jeg sier ja sier de ingenting. Men hva er best?

Skrevet

Forstår deg,og det er sykt av folk å blande seg inn i andres medisiner. Men det gjør de,enkelte spør "Tar du medisiner nå da"? Hvis jeg svarer nei sier de "Så flott". Hvis jeg sier ja sier de ingenting. Men hva er best?

Jeg skjønner Orenda. Jeg har en hjertesyk far og en giktisk mor som tar mange medisiner. De støtter meg fullt ut. Det er godt. Hvorfor synes enkelte at når det er en psykisk lidelse så har de rett til å blande seg?

Skrevet

Hei!

Ja det skjønner jeg, det er slitsomt med alle mulige mennesker som tror de vet best uten egentlig å ha grunnlag og kunnskap nok til å uttale seg om det de sier.

Det blir vel litt for deg med å slutte med medisiner som for meg med diverse råd fra leger/andre om at bare jeg ikke får i meg kasein/gluten/soyaprotein så blir jeg frisk og helbredet.

Faktisk ble min psykiater så sint/opprørt at hun sist noterte navnet på den ene legen som hun mener har forårsaket unødvendig håp og fortvilelse for meg.

Man blir ganske sliten av at andre mener så mye på et så tynt grunnlag, jeg håper du finner trygghet i det som er best for deg uavhengig av hva andre måtte mene, men lett er det ikke.

Takk Madelenemie. Det er sant det du skriver. Det er så utrolig enkelt for andre å være bastante i sine meninger. Jeg ønsker bare å få være i fred med mitt liv slik jeg ønsker å leve det. Med mine elskede barn. Takk for dine fine innlegg. Jeg setter pris på din ærlighet.

Skrevet

Si "jeg gjør slik legen anbefaler meg", og skift tema.

Skrevet

Si "jeg gjør slik legen anbefaler meg", og skift tema.

Kanskje jeg skal være så bastant. Takk for råd!

Skrevet

Jeg støtter de andre som har svart deg så langt, og skjønner knapt nok problemstillinga:

For det første bør du i utgangspunktet stole på legen, h*n skriver neppe ut noe du ikke har bruk for.

For det andre har da ingen noe med hva slags medisiner du går på, og langt mindre kan de uttale seg om nødvendighet eller "feighet"!

Og det tredje og viktigste: Det virker som om du tar ansvar for egen situasjon og dermed også de rundt deg. Prøv å heve deg over forståsegpåere, uansett hvor velmeint det måtte være :-)

Skrevet

Jeg støtter de andre som har svart deg så langt, og skjønner knapt nok problemstillinga:

For det første bør du i utgangspunktet stole på legen, h*n skriver neppe ut noe du ikke har bruk for.

For det andre har da ingen noe med hva slags medisiner du går på, og langt mindre kan de uttale seg om nødvendighet eller "feighet"!

Og det tredje og viktigste: Det virker som om du tar ansvar for egen situasjon og dermed også de rundt deg. Prøv å heve deg over forståsegpåere, uansett hvor velmeint det måtte være :-)

Tusen takk Angustia! Jeg suger til meg alle gode tips fra svarene jeg får her,ditt inkludert. Jeg er glad for at det finnes et slikt forum.

Skrevet

Tusen takk Angustia! Jeg suger til meg alle gode tips fra svarene jeg får her,ditt inkludert. Jeg er glad for at det finnes et slikt forum.

Takk! Dette klarer du, *klemmer på Gondor* :-)

Gjest Orenda
Skrevet

Jeg skjønner Orenda. Jeg har en hjertesyk far og en giktisk mor som tar mange medisiner. De støtter meg fullt ut. Det er godt. Hvorfor synes enkelte at når det er en psykisk lidelse så har de rett til å blande seg?

Tror ikke de tar psykisk lidelse på alvor,tenker ikke på at folk kan fungere bedre på medisin enn uten. De tror når man er syk tar man piller,når man ikke tar piller er man frisk,så da er alt ok. uff..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...