Gå til innhold

Destruktiv venninne

Anbefalte innlegg

Gjest venninnna
Skrevet

Jeg har ei venninne jeg har fått vite er svært destruktiv for tiden. Hun venter på innleggelse, men i mellomtiden lurer jeg på om det er noe jeg kan gjøre? Hva kan jeg forvente fra hennes side av destruktivitet?

Er bekymra :(

Gjest venninnna
Skrevet

Please, kan noen fortelle meg hva jeg kan vente meg fra henne? Tør ikke sove, vurderer å dra bort dit :(

Gjest xbellax
Skrevet

Please, kan noen fortelle meg hva jeg kan vente meg fra henne? Tør ikke sove, vurderer å dra bort dit :(

Du må la henne ta ansvar for sitt eget liv. Gå på cafe, gå en tur på kino, vær en vanlig venn, ikke behandleren hennes.

Skrevet

Er hun suicidal, er det det du mener? Du tar på deg en veldig stor byrde hvis du tror du kan hjelpe henne nå. Vær deg selv. Stol på at de profesjonelle kan ta seg av dette.

Skrevet

Du må la henne ta ansvar for sitt eget liv. Gå på cafe, gå en tur på kino, vær en vanlig venn, ikke behandleren hennes.

Signerer på denne. Du skriver ikike hvordan destruktiv hun er, men uansett - du kan ikke stoppe henne, det er ikke ditt ansvar. Ut i fra hva jeg likte fra nære venner var at de bare var der, sa at de var der og at det var greit å prate om jeg selv ønsket det.

Jeg håper dette ordner seg, og at hun vil få den nødvendige hjelpen under innleggelsen.

Skrevet

Hei!

Jeg ville sagt hva jeg var bekymret for, prøvd å få kontakt, holdt jevnlig kontakt og tenkt ut fra situasjonen om det var noe mer jeg burde/kunne gjøre. Hvis ikke personen svarer ville jeg reist dit den bor, ringt på, banket på og evt. brutt meg inn hvis det var grunn til bekymring.

Men jeg ville gjort noe.

Jeg ble selv meget urolig da jeg en tid ikke hadde hørt på mail fra en person som har asperger syndrom og som ved en anledning fortalte meg var så suicidal at hun vurderte og hoppe ut fra sin balkong. Da ble hun jo innlagt takket være familie, men jeg føler derfor jeg bør høre fra personen inni mellom og jeg har sagt til vedkommende at "Du kan alltid hvis du blir lei deg ringe meg og jeg kommer uansett tid på døgnet", da sa personen "takk" og var vist glad for denne mulighet.

Nesten ingen ringer meg hvis det ikke er krise, men slikt hører med til situasjoner der man ikke tenker på noe annet enn hva man kan gjøre for å forhindre at vedkommende menneske evt. tar sitt liv. Det fins jo en utvei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...