Gå til innhold

Råd mot vondt i halsen.

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Jeg har virustull i halsen min. Trenger noen gode råd, da jeg ikke vil ha dette tullet, resten av kroppen min takler det dårlig.

Tips mottas, men (he he, alltid noen men, men) det skal IKKE være honning, jeg liker ikke det! Så må det være magevennlig, alt som kan gi bittelitt trøbbel med magen må jeg styre unna.

Så, hva gjør jeg?

Kaster litt opp også, ikke pga halsen, men kroppen som er sliten, så om rådene aldri er så gode, kan det hende jeg spyr dem opp. ;o) (den siste infoen der var kun for å høste mer sympati!)

Jeg har aldri hatt vondt i halsen før jeg, det har vært andre sin oppgave det, jeg får bugs andre plasser i kroppen, ikke halsen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363539-r%C3%A5d-mot-vondt-i-halsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jacoba

Stakkar deg :-(

En gang klarte jeg å dampe bort en begynnende forkjølelse. Jeg kokte opp vann, helte oppi pepper og noe annet krydder, og pustet inn varm damp i godt og vel 1,5 time. Forkjølelsen forsvant.

Har ikke fått dobbelsjekket om dette faktisk funker, siden jeg aldri senere har giddet... men prøver meg på å gi rådet likevel... ;-)

God bedring!

Stakkar deg :-(

En gang klarte jeg å dampe bort en begynnende forkjølelse. Jeg kokte opp vann, helte oppi pepper og noe annet krydder, og pustet inn varm damp i godt og vel 1,5 time. Forkjølelsen forsvant.

Har ikke fått dobbelsjekket om dette faktisk funker, siden jeg aldri senere har giddet... men prøver meg på å gi rådet likevel... ;-)

God bedring!

Damp, ah, nå kom jeg på at bestemoren min dampet oss små når det var rusk i maskineriet, ikke bare det, jeg har en sånn olje fra Egypt som skulle gjøre underverker!

*koker vann*

Jeg er helt fin i nese, bihuler og alt, kun denne såre halsen. Det som er så kjipt er at nå tuller mage og nyrene seg, så blir jeg dårlig.

Takker for sympati! Jeg er alene akkurat nå, så jeg suger til meg alt jeg kan få!

Annonse

Gurgling i Braastad eller Lysholms linje.

Jeg skjønner jo at jeg har tenkt på helt feil medisinske råd. Får bytte ut medisinskapet med barskapet! ;o)

Jeg skal starte med Brimi sin Vianvang dram, den liker jeg faktisk. Den er jo preget av vilt, natur og greier, så det må jo hjelpe mot halsen!

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1303290438' post='4565230]

Jeg har sett på film og litt diverse, så jeg har klart meg bra selv om jeg må ta det med ro. :o)

Hvis det omsider har sluttet å regne i din kant av landet, så kan du jo også ta det litt med ro utendørs. Også kan det være godt å spise saftis!

Hvis det omsider har sluttet å regne i din kant av landet, så kan du jo også ta det litt med ro utendørs. Også kan det være godt å spise saftis!

Akkurat her jeg er, er det litt overskyet, men jeg beveger meg til hjemtraktene mine, der ryktes det at det er sol og vår!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...