Gå til innhold

Kaffe!

Gjest Liker du kaffe?

Anbefalte innlegg

Gjest Liker du kaffe?
Skrevet

Kaffe! Hva gjør den mot psykisk helse??

Gjest segunda
Skrevet

Jeg liker kaffe, men har aldri trodd at den har noe å si for min helse.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For disponerte personer kan den utløse panikkanfall.

I moderate mengder klarner den hjernen.

I for store mengder kan den gi uro og angstlignende symptomer.

Husk at halveringstiden hos gravide kan være forlenget x 5 med tilsvarende serumkonsentrasjonsendring om ikke forbruket reduseres. Koffeinet passerer morkaken og kan gi svært stress hos barnet.

Skrevet

Jeg vet bare at et glass kaffe om dagen er med på å forebygge Alzheimer.

Skrevet

Jeg skriver nederst i tråden jeg - siden det profesjonelle svaret ligger over (eller noe sånt...)

Må ha kaffe på morgenen, hvis ikke fungerer jeg ikke. Nespressokapsel av de sterkeste sorten. Ingen melk. Et par kopper. Også en kopp ikke fullt så sterk kaffe på ettermiddagen. Det er det jeg "trenger," og det gir ikke ubehagelig utslag hso meg. Som NHD sier, kan none få angstanfall av selv en normal mengde kaffe. Jeg kjenner en som har det sånn, og derfor holder seg til te. Drikker jeg for mye, blir jeg selvsagt urolig og uggen, sur i magen... Jeg er veldig fornøyd med Nespressokonseptet, fordi den kaffen er så smakfull at jeg drikker mindre faktisk.

Gjest panikkangst
Skrevet

Hos meg kan 3 kopper kaffe utløse...

Skrevet

For disponerte personer kan den utløse panikkanfall.

I moderate mengder klarner den hjernen.

I for store mengder kan den gi uro og angstlignende symptomer.

Husk at halveringstiden hos gravide kan være forlenget x 5 med tilsvarende serumkonsentrasjonsendring om ikke forbruket reduseres. Koffeinet passerer morkaken og kan gi svært stress hos barnet.

Vet du om koffein i for store doser kan gi balanseproblemer og en følelse av å gå i motvind også?. Jeg har opplevd å være helt kraftløs i armer og ben. Jeg ramlet uten forvarsel på gulvet og fikk problemer med å komme meg opp.

Jeg har hatt noen sånne merkelige symptomer en tid og eneste fellesnevneren er at jeg har drukket mere kaffe enn jeg pleier å drikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...