Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Påske - javel..er det noen som skal på påsketur ?

Mistenker de med god råd som har råd til det.

For eks. advokater - alle i regjerenen - psykiaker - børsfolk - og alle som tjener på maten vår..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om du ser hvor stor andel av befolkningen som drar på påsketur, vil du forstå at det er "folk flest".

Ber forøvrig om at du legger slike innlegg på åpent forum.

Gjest sivera
Skrevet

''Mistenker de med god råd som har råd til det. For eks. advokater - alle i regjerenen - psykiaker - børsfolk - og alle som tjener på maten vår.''

Jeg har veldig langt fra god råd, men jeg går på turer likevel. Det er veldig mye man kan gjøre om man ikke har så masse penger. Jeg har venner jeg kan besøke, jeg har sko så jeg kan gå på tur, jeg har tak over hodet slik at jeg slipper å fryse, jeg har nok mat og drikke og masse mere. Jeg tror ikke det er så veldig mange i Norge som ikke har muligheten til å ha det bra idag.

Man kan velge og grave seg ned i selvmedlidenhet og være misunnelig på de som har mere penger. Er du så sikker på at disse har et bedre liv? Et bra liv er noe man som voksen kan lage seg selv. I Norge finnes det ordninger som mange i fattige land kan se langt etter.

Gjest slabbedask
Skrevet

Nå er det bare 16 prosent av Norges befolkning som drar på påskeferie.

Skrevet

''Mistenker de med god råd som har råd til det. For eks. advokater - alle i regjerenen - psykiaker - børsfolk - og alle som tjener på maten vår.''

Jeg har veldig langt fra god råd, men jeg går på turer likevel. Det er veldig mye man kan gjøre om man ikke har så masse penger. Jeg har venner jeg kan besøke, jeg har sko så jeg kan gå på tur, jeg har tak over hodet slik at jeg slipper å fryse, jeg har nok mat og drikke og masse mere. Jeg tror ikke det er så veldig mange i Norge som ikke har muligheten til å ha det bra idag.

Man kan velge og grave seg ned i selvmedlidenhet og være misunnelig på de som har mere penger. Er du så sikker på at disse har et bedre liv? Et bra liv er noe man som voksen kan lage seg selv. I Norge finnes det ordninger som mange i fattige land kan se langt etter.

Er så enig med deg !!

Skrevet

Vi har nok til salt på maten, men blir hjemme i påsken :)

Dagsturer ut blir det - bare finværet kommer.

Skrevet

Ja. Jeg har tatt fram fiskestanga og skal gå helt ned til sjøen, tar nok ca. 5 minutter tror jeg. Trenger ikke noe dyr påsketur når jeg har den. :)

Skrevet

Hei!

Jeg har den beste påskeferien i byen, jeg slipper å gå på ski da snøen på Rondane er rotten og min mann ville være hjemme.

(jeg ble så glad inni meg)

Tror alle mennesker drar på påskeferie hvis de vil, her i veien er det stille men det er jo ingen grunn til å ikke kose seg hjemme i påsken når byen blir så hyggelig og fredfull.

Det er et slit med påskeferier vanligvis, handling og skitøy som ikke kjennes bra, påskeskirenn og appelsiner, gjenglemte skisko, sint ektemann (fordi skisko koster 3 X prisen på fjellet), lammestek, hysteriske hyttenaboer (som skriker i skirennet), kvikk-lunsj, og går man ikke en lang skitur blir man ertet, pluss mye mer trøbbel. Også alt man egentlig mye heller vil gjøre i byen : Teknisk museum, Folkemuseet, zoologisk, geologisk, det er dyreunger på de åpne gårdene og man vil egentlig bare være hjemme og slappe av. Fjellet er ikke hyggelig i påsken, det er fult over alt, fjellet er fint når man slipper å føle at man må gå i kø.

Da liker jeg fjellet, jeg har en samling av artene jeg har funnet i Rondane. :) Og om det fins lemen og røyskatt og fjellrev vil man ikke se dem i påsken for alle bråker sånn med sine skirenn og jeg liker ikke gult.

Slipper man å stresse på påskeferie bør man være glad.

Gjest smil til livet :o)
Skrevet

Jeg har ikke flust med penger men har likevel ofte dratt på påskeferie. Andre ganger har jeg valgt bypåske - rolig og stille, deilig!

Andre ganger har jeg valgt å jobbe - hyggelig og samtidig gode penger :-)

Min økonomi er trang. Av økonomiske grunner kan ikke jeg være med på alt mine venner gjør. Jeg må tenke økonomi og kan ikke leve som dem. Jeg kan velge å grave meg ned i selvmedlidenhet eller jeg kan velge å gjøre det beste ut av situasjonen. Mine venner vet ikke hvor trang økonomien min er eller hvorfor. Når jeg må si nei til ting sier jeg ikke at det er fordi jeg ikke har penger. Jeg vil ikke at de skal synes synd på meg, eller føle at de må spandere.

Gjest Jacoba
Skrevet

Er så enig med deg !!

Ser ikke sånn ut i det første innlegget ditt.

Skrevet

Penger har jeg, hytte har jeg og påskeferie blir det!!

Om du imidlertid tror at det fritar meg fra mine psykiske plager så tar du feil.

Snu på det og se om du liker et innlegg skrevet slikt:

Påskeferie ja, nå blir vel alle de fattige sittende hjemme, alme som ikke har tjent nok penger. For eksempem arbeidsledige og syke..

Ikke noe fin lesing?!!

Ikke sitt å vær nedlatende ovenfor andre for at du selv ikke har det bra. Slik tenker i alle fall jeg når jeg er psyk.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg har mine tvil om at alle i regjeringen har påskeferie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...