Gå til innhold

Hvor lenge varer depresjoner...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ungdom i min nære familie har vært innlagt på grunn av alvorlig depresjon (som kompliseres av angst og traumatiske opplevelser som vedkommende har utsatt seg for). H*n bli medisinert med ssri (max dose) og snri (ca 1/2 av max dose). Dette, kombinert med samtaleterapi har hatt sin effekt de to mnd innleggelsen har vart. Men jeg synes jo fremdeles det er mye som ikke fungerer vanlig, for eksempel forekommer det en del selvskading, og h*n er totalt utslitt etter tre-fire timers vanlig aktivitet (besøk, handling, se film etc). Etter hva vi nå skjønner kan det bli snakk om utskriving om ikke så lenge, og jeg er litt nervøs for hvordan det skal gå.... Rammene hjemme er jo ganske anderledes enn på en sengepost, og selv om viljen er der, så kan det vel være så som så med evnen....

Så da lurer jeg på.... Hvor lang tid må man forvente at det tar før en relativt alvorlig depresjon - som nok varte et drøyt halvår før behandlingen begynte - omtrent kan være borte? Kan en ved utskrivning forvente at foreldre tar fri fra jobb for å være hjemme og hjelpe den syke (ikke at jeg ikke vil, men...ikke særlig pop hos arb.giver). Kan man i så fall være symeldt pga en omsorgsoppgave?

Skrevet

Hei Pårørende.

Du lurer på hvor lenge en depresjon kan vare.

Nå er ikke jeg doktor, men jeg kan tenke meg at det kan være forskjellig frå person til person.

Alltså at hos noen kan det kansje vare lenge og hos noen foreksempel i noen uker.

Du lurte på om en av foreldrene kan være hjemme til han er bedre.

Med det vet jeg ikke.

Hvis han er under 12 år kan en av foreldrene ha fri fra jobb med sykt barn og få lønn.

Jeg vet ikke hvordan det er med de over 12 år og med de som er voksen.

Er det BUP eller DPS han har vært innlaggt på?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...