Gå til innhold

Plager ang stopp av depresjonsmedisiner.

Anbefalte innlegg

Gjest SandraHelen
Skrevet

Hei. Jeg sluttet med citalopram teva (40 mg) (bråstopp) for 1 uke siden og sliter nå med svimmelhet og kvalme. Vet noen når dette kan gå over da jeg ikke føler meg bra med dette, og ikke vil begynne på medisinene igjen. Har gått på citalopram og cipramil i 5 år nå, men stoppet fordi jeg føler meg mye bedre uten dem.

Fortsetter under...

Skrevet

Om du har gått på medisinen i 5 år, hvordan vet du at du føler deg mye bedre uten den?

Skrevet

Det er sånt som skjer når man slutter brått. Det beste er å trappe ned gradvis over 3 måneder for å unngå støtfølelsen i hodet.

Gjest mener jeg
Skrevet

Det er lettere å få tilbakefall når en bråslutter på den måten. Det riktige er å bruke en tre mnds tid på å slutte.

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Ser du ikke det ulogiske her? Hvordan kan du si du har det bedre uten tabletter, når du har brukt de i fem år, og tydeligvis nå sliter fordi du har stoppet med tablettene?

Antidepressiva skal ikke bråseponeres slik du har gjort det. Med mindre du har et tvangsvedtak, kan ingen tvinge deg til å ta tablettene, men kontakt i det minste lege for å få råd til hvordan avslutte behandling uten å få slike plager.

Tror i tillegg jeg ville revudert om du virkelig skal slutte...

Onsdag1365380628
Skrevet

Man skal aldri bråseponere slike medisiner. En ting er at du får slike ubehag som du har kjent, men du kan også bli deprimert og få angst.

Annonse

Skrevet

Om du har gått på medisinen i 5 år, hvordan vet du at du føler deg mye bedre uten den?

Fordi jeg ikke tok dem.

Skrevet

Man skal aldri bråseponere slike medisiner. En ting er at du får slike ubehag som du har kjent, men du kan også bli deprimert og få angst.

Har gitt seg nå, så det er vel igrunn verdt det. Idiotisk å begynne i første omgang egentlig..

Skrevet

Ser du ikke det ulogiske her? Hvordan kan du si du har det bedre uten tabletter, når du har brukt de i fem år, og tydeligvis nå sliter fordi du har stoppet med tablettene?

Antidepressiva skal ikke bråseponeres slik du har gjort det. Med mindre du har et tvangsvedtak, kan ingen tvinge deg til å ta tablettene, men kontakt i det minste lege for å få råd til hvordan avslutte behandling uten å få slike plager.

Tror i tillegg jeg ville revudert om du virkelig skal slutte...

Hvorfor skal jeg revurdere det? Er ikke akkurat ditt svar jeg var ute etter, men takk.

Skrevet

Fordi jeg ikke tok dem.

Men du visste jo ikke det når du stoppet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...