Gå til innhold

medisin og depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest mimi326
Skrevet

Jeg er ei jente på 31 år som har slitt med stoffmisbruk i mange år, men har nå vært nykter i drøyt halvannet år. Dette ved hjelp av Subutex. Jeg greier meg bra praktisk og får gode karakterer på skolen jeg går på, men jeg føler meg ikke bra. Jeg er mer eller mindre deprimert hele tiden og har vanskelig for å skaffe meg nye venner, hvilket jeg trenger. Subutex'en gjør at jeg ikke lenger klarer å le ordentlig og den dreper sex-lysten, så noen partner kan jeg bare glemme å skaffe meg. Jeg føler meg følelsesmessig "død" mange ganger og vil så gjerne slutte med Subutex en dag, men vet ikke om jeg tør. Det er tydelig at jeg ikke har gjort noe med de problemene som gjorde at jeg ruset meg i første omgang, for når ting blir vanskelig begynner jeg å spise masse og spy det opp igjen. Vil gjerne bli bedre, men frykter at Subutexen vil holde meg igjen. Anti-depressiva vil vel bare drepe følelsene mine ytterligere tror jeg, eller vet du om noe som kan hjelpe? Noen ganger tenker jeg at jeg hadde det bedre når jeg var aktiv rusmisbruker og at det er familien min som drar mest nytte av dette. Jeg var iallefall levende da! Jeg tror jeg trenger skikkelig hjelp, kanskje på instutisjon noe sted. Gi seg med Subutexen og ta tak i ting, men jeg må først fullføre skolen og jeg orker ikke dette mørket mer!!! Hva gjør jeg??? Her hvor jeg bor får jeg ikke gå til psykiater eller psykolog, men må til en psykiatrisk sykepleier fra rusteamet og det holder ikke med meg. Jeg er et vanskelig tilfelle som trenger hjelp fra ordentlig utdannet helsepersonell...

Skrevet

Hei- Har lest innlegget ditt og fikk noen tanker rundt det du skriver. Jeg har selv slitt med rusproblematikk for nesten syv år tilbake.Har ikke hatt noe tilbakefall, og er totalavholdene fra både alkohol og rusmidler.Har innimellom slitt med depresjoner, men har stått det igjennom.Jeg går fast på møter i Anonyme Narkomane- du kan sjekke opp sidene deres på nanorge.org

Mange og med meg har fått et nytt liv gjennom Na.

Når det gjelder subutex, vil jeg tro at det blir vanskelig å slutte uten at du får hjelp til nedtrapping, samt tett oppfølging. Det er enn viss fare for tilbakefall ang rusmidler om du slutter, derfor er tett oppfølging viktig.Du er i gang med å bygge opp livet ditt, bla utdanning, du mister den verdigheten du har opparbeidet til nå ved tilbakefall.

Vet ikke om du har vært til behandling for rusavhengighet? I så fall kan det være en løsning, særlig nå som jeg fikk en følelse av at du ønsker å gi opp.Søk på 12 trinnsklinikker på nettet, og ta en titt på hva de kan tilby. Mange får veldig god hjelp der, selv har jeg også jobbet litt med grupper på en slik klinikk.Det koster en del penger, men har du et rusteam rundt deg, kan de søke kommunen for deg og økonomisk bistand for et opphold. Der kan du få hjelp til å slutte med subutex bla.

Kan være du trenger et felleskap av venner som har kjent rusproblemet på nært hold.Det kan Na tilby.

Du kan ta kontakt på tlf 90529359, hvor du kan få vite hvor nærmeste Na møte befinner seg, og hvor det tilbys at noen kan møte deg og gå sammen med meg til møte. Du kan også velge å være anonym, om du ønsker det, og bare få litt info.

Jeg håper du klarer å unngå tilbakefall.Jeg skjønner at du er trett av å kjempe, men det kan være at det er verdt å se hvilke muligheter du har, som kan være med på å få gi meningen tilbake i livet ditt. Kan hende du må se på konsekvensene du fikk da du brukte. Både det psykiske, fysiske, økonomiske, sosiale og familiære. Sender deg noen varme tanker, og håper du prøver å se på hvilke muligheter du har for å få hjelp. Slik det er nå, virker det ikke som om dette er nok.

Klem

Gjest mimi326
Skrevet

Hei- Har lest innlegget ditt og fikk noen tanker rundt det du skriver. Jeg har selv slitt med rusproblematikk for nesten syv år tilbake.Har ikke hatt noe tilbakefall, og er totalavholdene fra både alkohol og rusmidler.Har innimellom slitt med depresjoner, men har stått det igjennom.Jeg går fast på møter i Anonyme Narkomane- du kan sjekke opp sidene deres på nanorge.org

Mange og med meg har fått et nytt liv gjennom Na.

Når det gjelder subutex, vil jeg tro at det blir vanskelig å slutte uten at du får hjelp til nedtrapping, samt tett oppfølging. Det er enn viss fare for tilbakefall ang rusmidler om du slutter, derfor er tett oppfølging viktig.Du er i gang med å bygge opp livet ditt, bla utdanning, du mister den verdigheten du har opparbeidet til nå ved tilbakefall.

Vet ikke om du har vært til behandling for rusavhengighet? I så fall kan det være en løsning, særlig nå som jeg fikk en følelse av at du ønsker å gi opp.Søk på 12 trinnsklinikker på nettet, og ta en titt på hva de kan tilby. Mange får veldig god hjelp der, selv har jeg også jobbet litt med grupper på en slik klinikk.Det koster en del penger, men har du et rusteam rundt deg, kan de søke kommunen for deg og økonomisk bistand for et opphold. Der kan du få hjelp til å slutte med subutex bla.

Kan være du trenger et felleskap av venner som har kjent rusproblemet på nært hold.Det kan Na tilby.

Du kan ta kontakt på tlf 90529359, hvor du kan få vite hvor nærmeste Na møte befinner seg, og hvor det tilbys at noen kan møte deg og gå sammen med meg til møte. Du kan også velge å være anonym, om du ønsker det, og bare få litt info.

Jeg håper du klarer å unngå tilbakefall.Jeg skjønner at du er trett av å kjempe, men det kan være at det er verdt å se hvilke muligheter du har, som kan være med på å få gi meningen tilbake i livet ditt. Kan hende du må se på konsekvensene du fikk da du brukte. Både det psykiske, fysiske, økonomiske, sosiale og familiære. Sender deg noen varme tanker, og håper du prøver å se på hvilke muligheter du har for å få hjelp. Slik det er nå, virker det ikke som om dette er nok.

Klem

Tusen takk for svar. Jeg vil gjerne inn i et tolv trinnsprogram, men det går ikke akkurat nå siden jeg går på skole...

Jeg må m.a.o. finne en måte å holde ut på frem til det går an.

Tror de har NA-møter her hvor jeg bor, men går det ikke an å sende email? Høres lamt ut, men vet ikke om jeg tør å ringe...

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg vil gjerne inn i et tolv trinnsprogram, men det går ikke akkurat nå siden jeg går på skole...

Jeg må m.a.o. finne en måte å holde ut på frem til det går an.

Tror de har NA-møter her hvor jeg bor, men går det ikke an å sende email? Høres lamt ut, men vet ikke om jeg tør å ringe...

Jeg ville ikke sendt mail- vet ikke om denne er oppe å går. Men du kan sende en sms til Na telefonen, og be de ringe deg. Vi har tolvtrinnsfrivillige som kan møte deg og ta deg med til et møte. Mange gruer seg til å ta kontakt, men prøv å ha et åpent sinn, selv om du er redd for å ringe. Gi deg selv en sjangse- kansje det kan være noe for deg- Velger du et tilbakefall, er du tilbake der du var igjen. Regner med at det var en årsak til at du i utgangspunktet ville ut av rusavhengigheten-

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...