Gå til innhold

ADHD gutt 5år

Anbefalte innlegg

Gjest adhdliv
Skrevet

Hei Jeg har en sønn på 5 år som har alle symptomer på ADHD. Han er som alle andre barn, annerledes hjemme enn i barnehagen. Barnehagen ser jo tegn til adhd men tror ikke det er ADHD. Vi har levert firfotmodellen til BUP og søkt om ADHD testing for 1 år siden men fikk negativt svar. Nå har vi hatt et nytt møte med barnehagen og det ble sendt søknad til PPT tjenesten om hjelp. Vi har også levert ny søknad til BUP om å få ta ADHD test. Jeg (mamma) har sterk ADHD selv. Jeg er 29 år og ble testet for adhd for et år siden. Gikk i 28 år der legene absolutt ikke trodde det var ADHD, var ikke snakk om det en gang. Jeg bruker medisiner og merker positiv forskjell. Når jeg var hos overlegen som var med og vurderte min ADHD så fortalte jeg om min sønn og fikk beskjed om og aldri gi opp å få han testet for ADHD. Når jeg ser hvordan sønnen min er, så kjenner jeg meg godt igjen. Er som å se meg selv som liten, og mye hvordan jeg er i dag. Han er VELDIG følsom og veldig obs på hvordan han selv er. Han beskriver seg selv: "jeg klarer ikke slutte å være sint, kroppen sier jeg skal være sint" "alle er sinte på meg, jeg har ingen venner" "jeg vil ikke leve mer, jeg orker ikke mer " Det som nå gjør at jeg skriver til deg er for vi synes dette begynner og blir for alvorlig til og bare å sitte og vente på hjelp. I dag har det nesten vert en krisesituasjon, men vi har ikke peiling om hva vi skal gjøre. Han har vert høyt og lavt i hele dag. Har alltid et smil, men det går helt rundt for han. Han sliter veldig nå, å dette begynner å bli enormt sårt for han. I dag satte jeg meg ned med sønnen min og vi snakket godt sammen. Men midt inne i samtalen så kom det igjen "jeg vil ikke leve, jeg orker ikke mer. Dette har blitt sakt noen ganger di 2 siste månedene. Ingen kan hjelpe meg, kroppen sier jeg skal være sint”. Dette ble sakt på en ekstremt skremmende måte for å være en 5 åring! I helgen som var, sa han også at han ikke ville leve mer, og kom med noe rundt halsen å ville vise oss at han mente alvor! Men det gikk over etter ti min. Like fort opp som ned! Vi synes dette begynner å være over alle grenser på hva han skal leve med, så vi lurer på om du har noen forslag om hva vi kan gjøre? Jeg skal bestille time hos fastlegen å prøve å få hjelp, men legen har masse unskyldinger hvorfor vi bare må takle dette, å vente å se! Er det mulig for barn med ADHD symptomer å begynne på medisin f.eks. Ritalin før det er stilt en diagnose? Vi har brukt EyeQ i noen måneder men merker ikke noe forskjell på han. Hva gjør vi? Vi begynner å bli ganske desperat etter hvert! Mvh Mamma

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...