Gå til innhold

Hva i ALLE DAGER er poenget med å slette??

Anbefalte innlegg

Gjest Jacoba

Tråden om jenta på 14 som ble voldtatt i syden??

Ærlig talt! Her er det faktisk en viktig debatt på gang, pg så velger webmaster å slette??

Mens svigermor-tråden med masse fram og tilbake om diagnoser og psykdom får stå??

Hvor er logikken?

Nå er det like før jeg outer webmaster, dette er skikkelig elendig opplegg.

Fortsetter under...

Gjest Jacoba

Jeg ville tro det er fordi det handler om et barn.

Svigemortråden handler om voksne mennesker.

Men moralen og diskusjonen rundt temaet er VIKTIG. Saken er offentligjort, og kan dermed debatteres. Og BØR debatteres, når man ser enkeltes holdninger!

Annonse

Gjest Moderator

Men moralen og diskusjonen rundt temaet er VIKTIG. Saken er offentligjort, og kan dermed debatteres. Og BØR debatteres, når man ser enkeltes holdninger!

Temaet kan diskuteres på generelt grunnlag, uten å trekke inn en konkret 14 år gammel jente.

Gjest Jacoba

Slettet av hensyn til det 14 år unge offeret. Unødvendig tilleggsbelastning for vedkommende å skulle komme over utsagn av typen "hun nærmest ba om det".

Men slike holdninger er jo nettopp det vi forsøker å motsi, og tydeligvis ikke uvanlige! Dere kan ikke endre det ved å slette en tråd!

Å se alle motargumentene burde veie opp mer enn nok!

Her synes jeg dere har gjort en utrolig dårlig vurdering. Skuffende!!

Slettet av hensyn til det 14 år unge offeret. Unødvendig tilleggsbelastning for vedkommende å skulle komme over utsagn av typen "hun nærmest ba om det".

Det var da nesten universell fordømmelse av det utsagnet, så jeg tror egentlig 14-åringen ville blitt trøstet hvis hun hadde lest det, for hun skylder nok på seg selv allerede.

Men greit nok.

Gjest Jacoba

Det kan jo være flere voldtatte 14-åringer her inne.

Slike holdninger er, som det fremkom i tråden, tydeligvis ikke uvanlige, og er det nytt for dem er det jo flott å første gang få presentert dem i en blanding av sakige og gode motargumenter!

Det burde være mye viktigere, dårlige holdninger komme fram uansett, og er ikke alltid like lette å motsi direkte slik som her.

Men slike holdninger er jo nettopp det vi forsøker å motsi, og tydeligvis ikke uvanlige! Dere kan ikke endre det ved å slette en tråd!

Å se alle motargumentene burde veie opp mer enn nok!

Her synes jeg dere har gjort en utrolig dårlig vurdering. Skuffende!!

''Å se alle motargumentene burde veie opp mer enn nok!''

Det kan jo komme opp på et generelt søk fra google og ikke som en tråd her inne hvor man ser innleggene under hverandre. Ikke sikkert at hun i så fall ville få med seg alle motargumentene.

Annonse

Gjest Jacoba

''Å se alle motargumentene burde veie opp mer enn nok!''

Det kan jo komme opp på et generelt søk fra google og ikke som en tråd her inne hvor man ser innleggene under hverandre. Ikke sikkert at hun i så fall ville få med seg alle motargumentene.

Hva med svigermortråden da, der mange mener seg stigmatisert? Man kan enkelt se bare innleggene som snakker om psyk oppførsel og ikke hele diskusjonen, det samme med hvilket som helst tema som debatteres overalt på hele internett.

Og noen kan bli støtt.

Det betyr ikke at hele tråder som faktisk består for det meste av motstand mot overgripere bør slettes. Tvert imot - slike holdninger bør ikke ties ihjel, de bør motdebbateres ihjel!

Ikke ment til deg dette, men min mening om slettingen her...

Hva med svigermortråden da, der mange mener seg stigmatisert? Man kan enkelt se bare innleggene som snakker om psyk oppførsel og ikke hele diskusjonen, det samme med hvilket som helst tema som debatteres overalt på hele internett.

Og noen kan bli støtt.

Det betyr ikke at hele tråder som faktisk består for det meste av motstand mot overgripere bør slettes. Tvert imot - slike holdninger bør ikke ties ihjel, de bør motdebbateres ihjel!

Ikke ment til deg dette, men min mening om slettingen her...

Det var vel pga kommentarene som da var om en helt spesifikk 14-åring som selvsagt er sterkt preget. Og altså - i tilfelle det skulle dukke opp for henne på et søk fra google og ikke her inne hvor man da ser hele diskusjonen.

Gjest Jacoba

Se på den nye tråden som er opprettet ang voldtekter i Tyrkia - her siteres det til en advarsel om å passe seg vel.

Hva tror dere 14-åringen eller andre voldtatte vil føle ved å lese alle innleggene som støtter disse forbeholdene? De voldtatte mener antakelig selv at de har "passet seg", men her kommer tvilen inn - "passet jeg meg ikke nok, da? Har jeg selv en skyld? Vil andre mene at jeg ba om det?"

Er det bedre?

Gjest Jacoba

Det var vel pga kommentarene som da var om en helt spesifikk 14-åring som selvsagt er sterkt preget. Og altså - i tilfelle det skulle dukke opp for henne på et søk fra google og ikke her inne hvor man da ser hele diskusjonen.

Jeg skjønner det, men 14-åringen er like lite navngitt som svigermoren, og avisoppslag bør kunne debatteres.

Å slette en tråd så full av motargumenter er som å feie de dårlige holdningene under teppet. Men de forsvinner ikke ved det.

Gjest sivera

Jeg skjønner det, men 14-åringen er like lite navngitt som svigermoren, og avisoppslag bør kunne debatteres.

Å slette en tråd så full av motargumenter er som å feie de dårlige holdningene under teppet. Men de forsvinner ikke ved det.

Det er vel forskjell på et barn og en svigermor eller?

Gjest Jacoba

Det er vel forskjell på et barn og en svigermor eller?

Ja, 14-åringen er faktisk så mye viktigere at motargumentene bør opp i lyset så mye som mulig. Holdninger om at "jenter ber om det selv" vil de møte overalt, det kan ikke DOL hindre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...