Gå til innhold

Hvordan takle

Anbefalte innlegg

Gjest alkoholisme?
Skrevet

Jeg har en høyst elskverdig søster, vi er tett knyttet. Jeg setter henne veldig høyt, men en ting kommer i veien. Alkohol.

Hun begynte ikke å drikke før for ca 3 år siden, og etter det har det gått bare en vei. Mulig hun ikke drikker så mye, men det sosiale livet er tilnærmet lik null.

Hun har en jobb, som hun ser som noe av det viktigste (gudskjelov).

Problemet er at hun mener at det er greit at hun drikker, så lenge hun innrømmer at hun gjør det!

Jeg ser det ikke helt på samme måte, hun oppfører seg ikke slik hun pleide.

Hun bryter avtaler, hun bryr seg ikke om hverken sitt eget utseende eller hvordan hun har det rundt seg.

Vi vet at hun har kjørt bil i påvirket tilstand ved noen anledninger, men det feies bort.

Vi bestilte legetime til henne en gang, dette er nå et par år siden. Men legen gjorde ikke så mye annet enn å ta blodprøver, og anbefale hvitvin i stedet for øl. (I følge min søster)

Hun fikk derimot litt oppfølging hos fastlegen, men så ble det stopp.

Hva gjør man med slikt? Jeg klarer ikke å bare se at hun visner bort, hun er knapt 40 år.

Gjest alkoholisme?
Skrevet

Hun bryr seg ikke om oss i familien og er mer opptatt av å sitte med sitt eget. Gjør ikke rent i huset sitt lenger, er ikke nøye med økonomi.

Mulig hun ikke drikker så mye, det jeg vet sikker er at hun drikker Fredag, Lørdag og Søndag. Hun sover nesten ikke heller, det har pågått over noen år. Min mor må ringe å vekke henne om morgenen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...