Gå til innhold

Tankekjør og store søvnproblemer

Anbefalte innlegg

Gjest hinnbjørnen
Skrevet

Jeg har en venninne med psykiske problemer. Jeg håper hun kan få forslag til sovemedisin/ antipsykotika og eventuelt andre tips som kan hjelpe.

Hun er åpen for alt som kan hjelpe fra meditasjon til hypnose, men har i første omgang forsøkt å få hjelp innen skolemedisinen. Hun går til en psykolog, men føler hun ikke får så god hjelp der. Hun burde kanskje få hjelp hos en psykiater i stedet?

Hun kunne også tenkt seg kurs i forhold til å mestre adhd og depresjon, men jeg finner ingen slike kurs i nærheten nå ved å søke på nett.

Hun er diagnostisert med ad/hd og muligens har hun også en bipolar lidelse som ikke er diagnostisert. Hun bruker Ritalin. Er deprimert. Hun sliter med å sovne på grunn av veldig mye tankekjør og grubling. Dette gjør henne utslitt, men får henne ikke til å sove. Det hjelper ikke å være fysisk sliten etter endt dag, hun får ikke roet seg. Hun har fått Imovane, men tar nå 3 tabletter for å få sove og skal egentlig bare ta 2, så hun har gått tom.

Hun har ved noen anledninger blitt desperat for å få ro og søvn og har blandet alkohol og ritalin og også blandet imovane og alkohol, noe som bekymrer meg sterkt.

Skrevet

Når det gjelder å få en pause fra tankekjøret er meditasjon en god ting. Vil anbefale å gå på et kurs her: http://acem.no/ Jeg gikk selv på et helgekurs for et halvt år siden, og det kostet 800kr. Vel verdt å prøve :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...