Gjest hinnbjørnen Skrevet 25. april 2011 Skrevet 25. april 2011 Jeg har en venninne med psykiske problemer. Jeg håper hun kan få forslag til sovemedisin/ antipsykotika og eventuelt andre tips som kan hjelpe. Hun er åpen for alt som kan hjelpe fra meditasjon til hypnose, men har i første omgang forsøkt å få hjelp innen skolemedisinen. Hun går til en psykolog, men føler hun ikke får så god hjelp der. Hun burde kanskje få hjelp hos en psykiater i stedet? Hun kunne også tenkt seg kurs i forhold til å mestre adhd og depresjon, men jeg finner ingen slike kurs i nærheten nå ved å søke på nett. Hun er diagnostisert med ad/hd og muligens har hun også en bipolar lidelse som ikke er diagnostisert. Hun bruker Ritalin. Er deprimert. Hun sliter med å sovne på grunn av veldig mye tankekjør og grubling. Dette gjør henne utslitt, men får henne ikke til å sove. Det hjelper ikke å være fysisk sliten etter endt dag, hun får ikke roet seg. Hun har fått Imovane, men tar nå 3 tabletter for å få sove og skal egentlig bare ta 2, så hun har gått tom. Hun har ved noen anledninger blitt desperat for å få ro og søvn og har blandet alkohol og ritalin og også blandet imovane og alkohol, noe som bekymrer meg sterkt. 0 Siter
Tonette Skrevet 25. april 2011 Skrevet 25. april 2011 Når det gjelder å få en pause fra tankekjøret er meditasjon en god ting. Vil anbefale å gå på et kurs her: http://acem.no/ Jeg gikk selv på et helgekurs for et halvt år siden, og det kostet 800kr. Vel verdt å prøve :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.