Gå til innhold

Nhd:Om å reise ut

Anbefalte innlegg

Gjest heimføding
Skrevet

Det sies at det er en del av kulturen vår at man reiser litt rundt i verden, bosetter seg på et annet sted før man kommer tilbake.

Man skal da være moden for å se ting på en litt nyansert måte enn de som ikke reiste ut.

Mange som har slitt oppigjennom livet har aldri hatt denne muligheten eller har av andre årsaker ikke gjordt dette.

Hva sier psykiatrien til slike problemstillinger?

Jeg er en mann på 40 år nå og hadde ikke denne muligheten.Jeg kjenner nå på at jeg burde ha foretatt meg noe slikt i yngre alder.

Finnes det noen trøst for oss som aldri hadde muligheten til å reise ut og bli kjent med en annen kultur, som det snakkes en del om?

Skrevet

''Jeg er en mann på 40 år nå og hadde ikke denne muligheten.Jeg kjenner nå på at jeg burde ha foretatt meg noe slikt i yngre alder.''

Men er det for sent nå da? Spar penger en stund, selg ting du ikke har bruk for og lei ut huset/leiligheten, søk om permisjon fra jobben og reis et års tid! :o)

Gjest i går i dag
Skrevet

''Finnes det noen trøst for oss som aldri hadde muligheten til å reise ut og bli kjent med en annen kultur, som det snakkes en del om?

''

Du kan ha hatt andre opplevelser som er like verdifulle? Eller man kan oppleve andre kulturer via filmer og bøker, og bli kjent med innvandrer fra andre land. Det er heller ikke for sent å reise ut i verden?

Skrevet

Det finnes mange, mange som aldri har reist ut, inkludert meg selv. Jeg hadde utrolig lyst å reise utenlands da jeg gikk på videregående, men fikk ikke lov av foreldrene mine. I voksen alder har jeg reist litt, men ikke av typen "hjelpeorganisasjon som er til stede i et fattig område og hjelper lokalbefolkningen der". De aller fleste som har reist ut har studert. Jeg tror ikke de først og fremst var så interessert i kulturen, og hvor ulike er kulturen i andre vesteuropeiske land f.eks? Eller USA? De har nok hatt et festeår like mye som studieår, og de har sansynligvis tilbrakt mesteparten av tiden på campus.

Jeg tror ikke det har så stor betydning om du har bodd på landet hele livet, om det er det riktige for deg. Føler du fremdeles trang til å reise ut er det aldri for sent!

Gjest heimføding
Skrevet

Jeg takker for mange gode innspill her.

Cherry Lady
Skrevet

Har aldri falt meg inn at det er noen hemsko ikke å ha 'reist ut'! Jeg hadde sjansen, men helt bevisst benyttet jeg den ikke. Har aldri hatt lyst til å ha noen år i utlandet. Liker meg best i Norge jeg. Men jeg har sett mye av verden som turist da, det er mye bedre. Vite at en kan vende tilbake til tryggheten og det en er kjent med i gamlelandet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...