Gjest Jente16Tromsø Skrevet 26. april 2011 Skrevet 26. april 2011 Hei. Jeg er en jente på 16 år, som sliter veldig for tiden. Jeg har møter med helsesøster på skolen 2-3 ganger i uka, hvor vi prater om angst og depresjon. Jeg overtenker for mye. Klarer ikke å si noe positivt til meg selv, eller ta i mot komplimenter fra andre mennesker. Hvorfor skal jeg høre på de, når de bare lyver til meg? Jeg er jo ikke bra nok. Jeg klarer så vidt å se meg selv i speilet uten å begynne å gråte. Dette problemet har jeg slitt med i litt over 2 år. Men i den siste tiden (siste året) har jeg hatt det enda vanskeligere. Mat har blitt min verste fiende og "levelysten" er helt på bånn. Jeg tenker konstant på hvordan jeg skal utføre selvmordet. Uansett hvor jeg befinner meg har jeg slike tanker. Jeg er lei av dette. Drittlei, rett og slett. Det er ikke nok å bare snakke med helsesøster. Jeg trenger hjelp, men klarer det ikke på egen hånd. Problemet er at jeg ikke vil innrømme det selv, ovenfor mine venner og familien min. Dessuten har jeg ingen å snakke om dette med. Ingen tar meg alvorlig. Hva skal jeg gjøre? 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 26. april 2011 Skrevet 26. april 2011 Kjære deg, Jente16. Det er hjelp å få. Første steg er å bestille time hos fastlegen. Vis innlegget ditt. Det er hjelp å få! Du kan få det myyyyye bedre! kanskje vil legen fortsette med samtaler med deg og/eller henvise det til psykolog. Eller kansjke vil du få medisiner. Begge deler hjelper. I mellomtiden: ta omega3 jevnlig, og forsøk å mosjoner noen ganger uken. Ønsker deg alt godt. 0 Siter
frosken Skrevet 26. april 2011 Skrevet 26. april 2011 ''Dessuten har jeg ingen å snakke om dette med. Ingen tar meg alvorlig. Hva skal jeg gjøre? '' Men du sier jo at du prater med helsesøster 2-3 ganger pr uke? 0 Siter
Gjest Skrevet 26. april 2011 Skrevet 26. april 2011 ''Dessuten har jeg ingen å snakke om dette med. Ingen tar meg alvorlig. Hva skal jeg gjøre? '' Men du sier jo at du prater med helsesøster 2-3 ganger pr uke? Det jeg mener er at jeg ikke har noen nære å snakke med. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.