Gå til innhold

Psykisk syk

Gjest Jente16Tromsø

Anbefalte innlegg

Gjest Jente16Tromsø
Skrevet

Hei. Jeg er en jente på 16 år, som sliter veldig for tiden. Jeg har møter med helsesøster på skolen 2-3 ganger i uka, hvor vi prater om angst og depresjon. Jeg overtenker for mye. Klarer ikke å si noe positivt til meg selv, eller ta i mot komplimenter fra andre mennesker. Hvorfor skal jeg høre på de, når de bare lyver til meg? Jeg er jo ikke bra nok. Jeg klarer så vidt å se meg selv i speilet uten å begynne å gråte. Dette problemet har jeg slitt med i litt over 2 år. Men i den siste tiden (siste året) har jeg hatt det enda vanskeligere. Mat har blitt min verste fiende og "levelysten" er helt på bånn. Jeg tenker konstant på hvordan jeg skal utføre selvmordet. Uansett hvor jeg befinner meg har jeg slike tanker. Jeg er lei av dette. Drittlei, rett og slett. Det er ikke nok å bare snakke med helsesøster. Jeg trenger hjelp, men klarer det ikke på egen hånd. Problemet er at jeg ikke vil innrømme det selv, ovenfor mine venner og familien min. Dessuten har jeg ingen å snakke om dette med. Ingen tar meg alvorlig. Hva skal jeg gjøre?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Kjære deg, Jente16.

Det er hjelp å få. Første steg er å bestille time hos fastlegen. Vis innlegget ditt. Det er hjelp å få! Du kan få det myyyyye bedre!

kanskje vil legen fortsette med samtaler med deg og/eller henvise det til psykolog. Eller kansjke vil du få medisiner. Begge deler hjelper.

I mellomtiden: ta omega3 jevnlig, og forsøk å mosjoner noen ganger uken.

Ønsker deg alt godt.

Skrevet

''Dessuten har jeg ingen å snakke om dette med. Ingen tar meg alvorlig. Hva skal jeg gjøre?

''

Men du sier jo at du prater med helsesøster 2-3 ganger pr uke?

Skrevet

''Dessuten har jeg ingen å snakke om dette med. Ingen tar meg alvorlig. Hva skal jeg gjøre?

''

Men du sier jo at du prater med helsesøster 2-3 ganger pr uke?

Det jeg mener er at jeg ikke har noen nære å snakke med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...