Gå til innhold

NHD: Zyprexa + Lithionit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen sammenheng mellom disse medisinene og økt skjelving?(spesielt på hendene)

Jeg kan nesten ikke skrive navnet mitt(underskrift) og problemer med å holde en kopp eller glass-klarer ikke holde handa i ro.

Jeg begynte på Zyprexa 5mg forrige tirsdag.

(jeg trur egentlig jeg hadde disse problemene sist jeg sto på disse også(slutta med Z i okt.)..var periodisk...mulig det hadde med væskeinntak å gjøre også...altså de kombinasjonene)

Klarte jeg forklare dette på en forståelig måte mon tro..?

Håper du vet noe om dette..

Skrevet

For høy serumkonsentrasjon av litium kan føre til bl.a. skjelvinger. Kanskje førte kombinasjonen med Zyprexa til at serummengden økte?

Jeg vet ikke så godt hva som virker inn på hva, men jeg ville definitivt tatt kontakt med fastlegen og bedt om å få ta en blodprøve. Litiumforgiftning er ikke til å spøke med.

Skrevet

For høy serumkonsentrasjon av litium kan føre til bl.a. skjelvinger. Kanskje førte kombinasjonen med Zyprexa til at serummengden økte?

Jeg vet ikke så godt hva som virker inn på hva, men jeg ville definitivt tatt kontakt med fastlegen og bedt om å få ta en blodprøve. Litiumforgiftning er ikke til å spøke med.

Tusen takk for svar :)

Ja, det var det jeg tenkte og, men det er bare periodisk, så er liksom litt rart..jeg trur jeg tar en tur til legekontoret. Er jo greit å eventuelt få det avkrefta.

Har hatt høye verdier på Lithionit før, så jeg vet det ikke er "helt heldig"...

Men igjen - tusen takk for svar - jeg setter stor pris på det !

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Lithionit alene kan gi en meget fin tremor/skjelving på hendene.

Zyprexa 5 mg kan teoretisk gi litt skjelving selv om jeg aldri har sett at det har kommet på så lave doser.

Skrevet

Lithionit alene kan gi en meget fin tremor/skjelving på hendene.

Zyprexa 5 mg kan teoretisk gi litt skjelving selv om jeg aldri har sett at det har kommet på så lave doser.

Tusen takk for svar :o)

Mulig dette er noe som tilfeldigvis kom samtidig. For det kom ikke med en gang jeg starta med medisinen

- bivirkninger kommer vel i hovedsak fra starten av og ikke halvannen uke etter(?)

Har fått endel muskelproblemer også de siste par dagene. Får vel bare vente å se om/når det bedrer seg - er jo fortsatt tidlig å si noe fra eller til..ville bare spørre om det kunne være en sammenheng..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...