Gå til innhold

Hva er vanlige dose lamictal ved bip2?

Anbefalte innlegg

Gjest Bipoklara
Skrevet

jeg står på 550 mg Lamictal hver dag. Jeg tok prøver hos Furst, og fikk denne beskjeden:

Verdien er høyere enn forventet ved oppgitt dose, men i overenstemmelse med forrige måling. Referanseområdet gjelder for epilepsi. Ved bipolar lidelse måles konsentrasjoner i områdt 5-25 umol/L (100-600 mg/døgn)

svar: 48 referanseområdet 10-50

jeg veier 50 kg, er 1,57 høy (hvis det har betydning)

Min behandler vil at jeg skal redusere dosen men jeg er redd for å bli hypoman og ukritisk igjen. Det er først nå jeg føler at jeg har fått mere kontroll og mindre tankekjør. Jeg har ogå begynt å få mere kløe på hender, noe jeg har hatt før.

jeg skal slutte hos behandleren , og hun vil at fastlegen skal overta medisineringen. Hva tenker NHD?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Her blir svaret todelt.

1. Generelt vil jeg si at serumkonsentrasjonen er for høy. En reduksjon til 400 mg vil gi en serumkonsentrasjon på ca 35 mikromol/liter. Selv dette er i øvre område og sannsynligvis tilstrekkelig.

2. Om du derimot har brukt 400 mg over lang tid, på denne dose har fått tilbakefall, økt til 550 mg og dermed unngått tilbakefall og ikke har særlige bivirkninger; da er 550 mg korrekt dose for akkurat deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...