Gå til innhold

Vallergan vanedannende likevel?

Anbefalte innlegg

Gjest Vallergana
Skrevet

Fikk meg resept på Vallergan og har nå brukt det i et halvt år ved behov. I starten holdt det med en halv tablet og jeg sov faktisk greit på dette (selv om de egentlig ikke skal deles).

Nå kjenner jeg derimot at det ikke alltid holder med en tablett og det hender jeg må ta to tabletter for å sovne og sove godt igjennom natten.

Dette synes jeg er litt rart egentlig. Vallergan sies jo å ikke være vanedannende? Men det er jo nettopp det dette tyedr på siden jeg nå må ta en større dose enn i starten. Er stadig litt redd for at jeg en dag vil bli psykisk avhengig av disse tablettene og til slutt innbille meg at jeg ikke får sove uten..

Skrevet

Kroppen vender seg til Vallergan. Har brukt det selv, og måtte gå opp i dose etter en tid. Problemet ble "løst" ved å ta en pause noen få dager hver ca 3. uke.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, ikke vanedannende, men effekten avtar etter noen uker. Gjør som avarian sier. Legg inn noen dagers pause hver 3-4 uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...