Gjest Vallergana Skrevet 26. april 2011 Skrevet 26. april 2011 Fikk meg resept på Vallergan og har nå brukt det i et halvt år ved behov. I starten holdt det med en halv tablet og jeg sov faktisk greit på dette (selv om de egentlig ikke skal deles). Nå kjenner jeg derimot at det ikke alltid holder med en tablett og det hender jeg må ta to tabletter for å sovne og sove godt igjennom natten. Dette synes jeg er litt rart egentlig. Vallergan sies jo å ikke være vanedannende? Men det er jo nettopp det dette tyedr på siden jeg nå må ta en større dose enn i starten. Er stadig litt redd for at jeg en dag vil bli psykisk avhengig av disse tablettene og til slutt innbille meg at jeg ikke får sove uten.. 0 Siter
Avarian Skrevet 26. april 2011 Skrevet 26. april 2011 Kroppen vender seg til Vallergan. Har brukt det selv, og måtte gå opp i dose etter en tid. Problemet ble "løst" ved å ta en pause noen få dager hver ca 3. uke. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Nei, ikke vanedannende, men effekten avtar etter noen uker. Gjør som avarian sier. Legg inn noen dagers pause hver 3-4 uke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.